04.04.2017 - 12:47
BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)
Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat el matí d’aquest dimarts l’alerta del pla especial d’emergència exterior del sector químic de Catalunya (Plaseqcat) oberta per dues fuites de productes químics en l’empresa Indukern de Sentmenat (Barcelona), en les quals no s’han registrat ferits.
La fase d’alerta s’ha donat per finalitzada una vegada s’han transvassat els productes a unes altres cisternes i s’han revisat les instal·lacions descartant-se elements de risc, ha informat Protecció Civil en un comunicat.
La primera ha estat una fuita d’àcid clorhídric diluït al 33% des d’un dipòsit i, posteriorment, s’ha produït una segona d’amoníac en un altre dipòsit.
Els Bombers de la Generalitat han desplaçat diverses dotacions i un furgó de risc químic, que en arribar a la zona han trobat la fuita d’àcid clorhídric en una cisterna d’uns 30.000 litres, que s’ha buidat completament en trencar-se el contenidor.
El producte ha produït vapors tòxics i els bombers han segellat la fuita amb escuma i recollit el material que s’ha abocat.
Posteriorment, sobre les sis de la matinada, els Bombers han detectat la segona de les fuites i, en aquest cas, les maniobres han consistit a recollir tot el producte en diversos bidons amb capacitat de 1.000 litres, en col·laboració amb l’empresa.
CARRETERA JA OBERTA
Un cop ja finalitzat el transvasament, s’han netejat les superfícies en les quals s’havien abocat els productes, una tasca que han dut a terme dues cisternes de l’empresa.
Els Mossos d’Esquadra i la Policia Local han tornat a obrir la carretera B-142, que havia estat tallada entre els quilòmetres 4 i 9.