17.03.2017 - 16:37
MADRID, 17 Mar. (EDIZIONES/Portaltic)
El servei de música Spotify podria estar a punt de tancar un acord amb segells discogràfics segons el qual passaria a oferir certes cançons només al catàleg dels usuaris ‘premium’, restringint així l’accés als qui utilitzen el servei gratuït, segons va informar el dijous el diari ‘Financial Times’.
Spotify, que de moment no ha fet cap anunci ni declaració oficial sobre aquest tema, estaria encara en procés de negociació amb les principals empreses discogràfiques. L’acord que està sobre la taula implicaria empreses com Universal, Sony i Warner i reduiria la quantitat que l’aplicació ha de pagar-los. A canvi, una part de les cançons, previsiblement les més comercials i recents, només serien ofertes als comptes ‘premium’, que són precisament els que més ingressos els reporten.
Aquesta mesura podria ser deguda principalment a raons econòmiques. Spotify hauria cedit així davant les pressions d’importants artistes i segells pel seu model de negoci ‘premium’, ja que obté només el 10% dels ingressos a través de la publicitat als usuaris del servei gratuït. En un dels casos més sonats, Taylor Swift va retirar les seves cançons del servei l’any 2014.
Malgrat el seu creixement en nombre d’usuaris, que aconsegueix els 100 milions, la meitat d’ells de pagament, el balanç actual de Spotify és negatiu. Encara que l’empresa va registrar uns ingressos de 1.950 milions d’euros l’any 2015 –últim any amb dades–, va obtenir en aquest curs unes pèrdues totals de 173 milions.
Atès que el 84% dels ingressos de Spotify –1.630 milions d’euros– es dediquen a pagar les ‘royalties’ a les discogràfiques, el servei intentaria així millorar els seus beneficis abans de la seva sortida a Borsa, que la companyia prepara des de fa mesos.