12.04.2017 - 12:22
BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)
Sony Iberia preveu augmentar un 15% el seu resultat en l’exercici 2017 –d’abril d’aquest any a març del 2018, seguint l’any fiscal japonès– en electrònica de consum, així com créixer entre dos i tres punts en quota de mercat fins a un 14 o 15%.
El negoci d’electrònica de consum de la multinacional japonesa a Espanya i Portugal es va mantenir plànol en l’exercici 2016 respecte al 2015, encara que va guanyar un punt en quota de mercat, fins al 12%, ha explicat en roda de premsa el director de Sony Iberia des del juny, Takeshi Ishida.
Sony ocupa el tercer lloc en quota de mercat d’electrònica de consum a la regió Iberia, solament superada per les coreanes Samsung i LG, però vol disputar-los el lideratge apostant per productes premium amb tecnologia pròpia.
En televisors, que suposen el 65% del mercat d’electrònica de consum, incidiran a la tecnologia 4K, la OLED i pantalles de 55 polzades o més.
En auriculars –on Sony és líder del mercat– i altaveus, l’aposta són els dispositius sense fils, amb alta qualitat de so i amb múltiples opcions d’interactuar amb altres dispositius.
“Estem preparats per créixer, en operacions i en productes”, ha afirmat Ishida, que abans de ser nomenat responsable de Sony Iberia va tenir responsabilitats de vendes i producte al Japó, Llatinoamèrica i els Estats Units.
Sony Iberia, amb seu a Barcelona, no explica actualment amb botigues pròpies, sinó amb una xarxa d’uns 800 distribuïdors oficials, i la venda en línia suposa un 6% del total, enfront del 3% de fa dos anys.