09.04.2017 - 18:12
NOVA YORK, 9 (EUROPA PRESS)
El secretari d’Estat dels Estats Units, Rex Tillerson, ha culpat aquest diumenge a Rússia que la seva passivitat va ajudar a alimentar l’atac químic mortal a Síria la setmana passada, i va afegir que Moscou no va complir l’acord de 2013 per destruir les armes químiques a Síria, encara que va puntualitzar que no existeixen proves que vinculin directament a Moscou amb l’atac.
“Crec que el veritable fracàs aquí ha estat l’incompliment per part de Rússia de les seves comeses dins dels acords d’armes químiques de 2013”, ha explicat Tillerson al programa This Week d’ABC News, a pocs dies del seu viatge oficial a Moscou la setmana propera.
Tillerson, amb tot, ha defensat a Rússia de les acusacions que l’involucraven directament en l’organització i execució de l’atac. “No tenim cap informació que suggereixi que Rússia va ser part de l’atac militar amb armes químiques”, ha defensat al programa Face the Nation de la CBS.
Estats Units espera que Rússia endureixi la seva posició contra Síria repensant la seva aliança amb el president sirià, Bashar Al Assad, ja que “cada vegada que un d’aquests atacs terrorífics succeeix, augmenta la responsabilitat de Rússia”.
EUA ha demanat a Rússia “que acabi la seva comesa” i ha sol·licitat a Al Assad “que cessi l’ús d’aquestes armes”. A part d’això “no hi ha canvis en la postura militar”, ha explicat el secretari d’Estat a ABC News.
Les declaracions de Tillerson arriben poc després que els Estats Units bombardegés la base siriana de Shayrat amb míssils de creuer. El president Donald Trump va ordenar l’atac després de culpar Al Assad de l’atac químic d’aquesta setmana, que va matar almenys a 70 persones.