Síria.- El Regne Unit descriu com a “apropiat” l’atac dels EUA contra una base militar a Síria

  • El Govern del Regne Unit ha descrit aquest divendres com a "apropiat" l'atac executat pels Estats Units contra una base aèria situada a la província siriana d'Homs (oest), i ha expressat el seu "suport total" a la decisió de Washington.

VilaWeb
07.04.2017 - 10:24

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El Govern del Regne Unit ha descrit aquest divendres com a “apropiat” l’atac executat pels Estats Units contra una base aèria situada a la província siriana d’Homs (oest), i ha expressat el seu “suport total” a la decisió de Washington.

“El Govern britànic dona suport totalment a l’acció dels Estats Units, que creiem que és una resposta apropiada al bàrbar atac amb armes químiques perpetrat pel règim sirià, destinada a dissuadir nous atacs”, ha dit un portaveu governamental, segons ha informat el diari britànic ‘The Guardian’.

L’objectiu de l’atac ha estat la base d’Al-Shairat. El president nord-americà, Donald Trump, ha dit que des d’aquesta infraestructura es van enlairar els avions responsables del bombardeig a Khan Shaykhun, que va deixar prop d’un centenar de morts.

El Departament de Defensa ha assegurat que “com sempre, va prendre mesures extraordinàries per evitar víctimes civils” en l’atac, i ha detallat que han estat llançats 59 míssils de creuer contra la base.

És la primera vegada que la Casa Blanca ordena una acció militar contra les forces governamentals a Síria.

El president del Comitè de Defensa de la Cambra Alta del Parlament de Rússia, Victor Ozerov, ja ha anunciat que Moscou demanarà una reunió urgent del Consell de Seguretat de l’ONU després de l’atac.

En les seves declaracions, recollides per l’agència russa de notícies Sputnik, ha sostingut que l’atac “pot ser considerat com un acte d’agressió per part dels Estats Units contra un país membre de l’ONU”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor