25.04.2017 - 12:57
Coscubiela proclama que comença “la fase final de la batalla” per la consulta
BARCELONA, 25 (EUROPA PRESS)
El portaveu de SíQueEsPot al Parlament, Joan Coscubiela, ha anunciat aquest dimarts que el seu grup demanarà al Govern en el ple que comença aquest dimecres que detalli “com i quan” té previst organitzar un referèndum.
Ho ha explicat en roda de premsa al Parlament, en què ha precisat que ho faran a través d’una interpel·lació al vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, a qui el president Puigdemont va situar com a principal responsable de la logística de la consulta.
Coscubiela ha constatat que han passat set mesos des que el Parlament va aprovar una moció de SíQueEsPot a favor d’un referèndum “inclusiu i amb reconeixement internacional previ” que tingui conseqüències polítiques i jurídiques.
SíQueEsPot consta que després d’aquest període de temps la Generalitat no ha donat detalls de la seva feina sobre aquest tema i pretenen que ho faci en aquest ple: “Junqueras ha de concretar els termes en els quals es produirà la convocatòria”.
La formació coincideix amb el Govern, JxSí i la CUP en la necessitat de convocar un referèndum, però no contempla la via unilateral que sí tenen aquests tres actors polítics, ja que demana que el referèndum tingui aquest “reconeixement internacional previ”.
Coscubiela esgrimeix que pesen moltes incògnites sobre la consulta que no són només la data i la pregunta, sinó amb quin “marc legal” se celebrarà i també amb quina administració electoral, ja que Catalunya no té llei electoral pròpia.
“BATALLA FINAL”
El portaveu ha considerat que en el ple d’aquest dimecres comença “la fase final de tota la batalla política” que es desencadenarà per poder celebrar el referèndum i que tindrà la seva resolució en els propers mesos, ha vaticinat.
Malgrat compartir amb el Govern, JxSí i la CUP la celebració d’un referèndum, SíQueEsPot és molt crític amb la reforma del reglament del Parlament que han impulsat aquests dos partits per agilitar les lleis de ‘desconnexió’ de Catalunya de la resta d’Espanya.
Coscubiela considera que aquesta reforma pretén introduir uns “mètodes que deterioren la democràcia al Parlament”, ja que es fa sense consens i escurçant els terminis de tramitació de les lleis i, per tant, del seu debat.
SíQueEsPot creu que per impulsar el referèndum no cal fer reformes d’aquest tipus, sinó augmentar les “mobilitzacions” unitàries a favor de la consulta afavorides pel Pacte Nacional pel Referèndum.