Sánchez-Camacho diu que Cospedal és una “grandíssima” secretària general del PP i veu bé que vulgui seguir

  • Assegura que el Govern central seguirà intentant negociar amb el PSOE els Pressupostos per al 2017

VilaWeb
10.11.2016 - 10:32

Assegura que el Govern central seguirà intentant negociar amb el PSOE els Pressupostos per al 2017

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, considera que la nova ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, “ha estat i és una grandíssima secretària general” i ha afirmat que a ella li sembla bé la seva disposició a seguir treballant en aquest lloc.

En declaracions a RNE aquest dijous recollides per Europa Press, ha subratllat, tot i això, que la decisió correspon al partit i al seu president, Mariano Rajoy. Això sí, ha deixat clar que, des de la seva experiència en el PP català, Cospedal és la millor secretària general que han pogut tenir i que ella “està amb ganes i amb disposició de voler seguir treballant”.

Preguntada pel fet que en el nou Govern espanyol la relació amb Catalunya estigui sota competència de la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, ha subratllat que ho veu de manera molt positiva perquè és una gran coneixedora del que ha succeït a Catalunya en aquests anys “projecte de llei a projecte de llei”.

Tant el Govern central com el partit, ha dit, han demostrat fermesa amb els qui volen trencar Espanya i han vetllat pels interessos de la comunitat. Només en infraestructures, ha precisat, s’han invertit 3.500 milions, tot i que “sempre mal justificats pel Govern català”.

Sánchez-Camacho ha dit no saber quan es reuniran el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i el president català, Carles Puigdemont i ha insistit que Rajoy segueix predisposat al diàleg, però “a dialogar, no a cedir al xantatge” i en el marc del respecte a la sobirania nacional.

Segons la seva opinió, la “sintonia personal ha millorat” entre els dos però és clar que Puigdemont “no pot persistir en el desafiament i la ruptura amb els espanyols perquè això no és diàleg, és xantatge”.

NEGOCIACIÓ DELS PGE

D’altra banda, pel que fa a la negociació dels pressupostos generals de l’Estat, ha assegurat que el PP seguirà intentant negociar amb el PSOE, tot i que comprèn que ara la seva posició sigui la de rebuig. A la seva manera de veure, sense prejutjar el sentit del vot del PSOE, sí que creu que com a mínim que els socialistes “tenen la suficient responsabilitat per estar en la negociació” i saber com es conformen.

La dirigent popular ha admès que la dels PGE és una negociació “molt complicada” i ha assegurat que el PP no es la presa com “un canvi de cromos”. També ha subratllat que els compromisos amb la UE hauria d’haver-los assumit qualsevol govern i ha apel·lat a la responsabilitat de tots els agents polítics i socials. “És un moment de grans reptes i grans desafiaments, primarà molt el diàleg”, ha dit.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor