16.02.2026 - 12:59
|
Actualització: 16.02.2026 - 15:03
El portaveu d’ERC al congrés espanyol, Gabriel Rufián, no assistirà a l’acte de refundació de Sumar que es farà dissabte al Círculo de Bellas Artes de Madrid. Fonts del grup parlamentari d’ERC diuen que Rufián expressa el “màxim respecte” pels passos de les forces de Sumar i no criticarà cap moviment unitari que vagi en la línia d’allò que reclama per a les forces situades a l’esquerra del PSOE. Però considera que el “protagonisme” l’han de tenir les “esquerres sobiranistes, independentistes i autonomistes”, que són les que han de provar de fer “alguna cosa realment nova”.
Rufián farà dimecres un col·loqui amb el diputat de Més Madrid Emilio Delgado a la sala Galileo Galilei a Madrid, on s’espera l’assistència de més de 500 persones.
Avui, la portaveu dels Comuns al congrés, Aina Vidal, ha convidat Rufián a assistir a l’acte. “Si Rufián hi vol venir, hi és convidadíssim; nosaltres anirem al seu acte perquè volem escoltar de què ens volen parlar i en quins termes”, ha dit a TVE.
“Nosaltres hi anirem i, si [Rufián] vol venir a casa, que hi vingui”, ha afegit. Segons el seu parer, Sumar, els Comuns, Esquerra Unida, Més Madrid i el mateix Rufián comparteixen una “anàlisi molt semblant” o “idèntica” respecte de la necessitat “d’unir forces” i “transmetre solidesa” de l’esquerra estant.

