03.05.2017 - 12:34
Considera que les pràctiques es podrien regular perquè no conduïssin a abusos
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
El president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions Empresarials (CEOE), Juan Rosell, creu que ser becari d’un xef de reconegut prestigi sense remuneració alguna “val tot l’or del món”.
“Quan una persona, un potencial nou treballador que vol ser xef pot estar durant quinze dies o un mes aprenent d’un xef de reconegut prestigi val tot l’or del món”, ha assenyalat Rosell en una trobada amb els mitjans.
Així, ha insistit que si els xefs més importants del món obrissin una web per fer pràctiques amb ells “s’inundarien de sol·licituds” i que els aspirants a becaris no tindrien en compte les condicions perquè “és una gran experiència”.
No obstant això, és conscient que tot això es podria regular i que s’hauria d’intentar que no es practiquessin abusos, encara que creu que no s’han de tancar portes si una persona té l’oportunitat de treballar al costat d’algú que en sap molt.
“Si tens l’oportunitat d’estar al costat dels que més saben, aprendràs més aquí que en tota l’universitat”, ha recalcat.
Rosell ha reconegut que ell va treballar gratis, ja que quan tenia 18 anys el seu pare li va aconseguir unes pràctiques en una empresa sense remuneració i que ell es considerava “tot un privilegiat”.
Les declaracions de Rosell es produeixen després que el cuiner Jordi Cruz defensés que els estudiants de cuina realitzin pràctiques, conegudes com ‘stages’, en restaurants d’alta cuina, però sense cobrar, perquè considera que és un privilegi poder completar la formació d’aquesta manera.