Ros (UGT) insta el sindicalisme europeu a construir un discurs alternatiu a la dreta

  • El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, ha instat aquest dimecres tot el sindicalisme europeu a construir una ideologia i un discurs que sigui capaç de crear una alternativa a les polítiques de dretes que s'han imposat al continent.

VilaWeb
26.04.2017 - 11:49

BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)

El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, ha instat aquest dimecres tot el sindicalisme europeu a construir una ideologia i un discurs que sigui capaç de crear una alternativa a les polítiques de dretes que s’han imposat al continent.

“No podem fer com les esquerres polítiques, que no tenen un discurs alternatiu a la dreta”, ha criticat Ros en l’obertura de la primera edició del Fòrum Primer de Maig organitzat pel sindicat a Barcelona, amb el lema ‘El sindicalisme com a contrapoder’, que pretén ser un acte reivindicatiu del moviment obrer a nivell internacional.

Ros ha afirmat que el sindicalisme ha de fer “l’autocrítica necessària per ser una organització més forta i més potent per canviar les condicions de treball”, i ha posat en valor que la UGT ha resistit durant la crisi per ara poder passar a l’atac.

“Hem resistit el que ni ells s’imaginaven que resistiríem. Ara toca deixar de resistir i atacar”, ha sostingut Ros, que ha avisat que la lluita sindical serà complicada perquè ha assegurat que la patronal té les regles del joc de la seva part.

JORNADES

El Fòrum Primer de Maig debatrà entre aquest dimecres i dijous diversos temes que afecten la classe treballadora, tant en l’àmbit laboral com social, i pretén ser un espai de trobada, reflexió i intercanvi per plantejar propostes per als reptes del sindicalisme actual i de futur.

El fòrum tindrà la ponència ‘Els reptes dels sindicats en l’Europa actual’ de la sots-secretària general de la Confederació Europea de Sindicats, Katja Lehto-Komulainen, i també s’organitzaran dues taules rodones: la primera sobre les estratègies sindicals davant el segle XXI, amb representants sindicals dels Països Baixos, Itàlia i França, i la segona sobre les oportunitats i reptes sindicals en la nova revolució industrial, amb representants d’Eurecat, el Clúster d’Automoció i el professor d’Ètica Empresarial de Iese Ricardo Calleja.

Durant la segona jornada del fòrum se celebrarà una tercera taula rodona en la qual es debatrà sobre el ‘precariat’, amb el president de Justícia i Pau, Arcadi Oliveres; el professor de Sociologia de la UB Xavier Martínez Celorrio, i el coordinador d’Investigacions d’Oxfam, Iñigo Macías.

Finalment, la ponència de clausura la pronunciarà el director general de l’Organització Internacional del Treball (OIT) a Espanya, Joaquim Nieto, amb el títol ‘El sindicalisme com a contrapoder’, i tancarà el fòrum la sotssecretària de la UGT de Catalunya, Laura Pelay.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor