Romeva viatja als Estats Units per explicar el procés independentista

  • El conseller d'Exteriors, Raül Romeva, ha viatjat als Estats Units on durant tres dies mantindrà reunions amb congressistes del país per explicar-los el procés independentista i enfortir les relacions amb les seves institucions.

VilaWeb
15.09.2016 - 11:48

BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Exteriors, Raül Romeva, ha viatjat als Estats Units on durant tres dies mantindrà reunions amb congressistes del país per explicar-los el procés independentista i enfortir les relacions amb les seves institucions.

El conseller s’ha reunit amb el president de la subcomissió d’Assumptes Europeus, que depèn de la comissió d’Exteriors, el republicà Dana Rohrabacher, i amb acadèmics i assessors de l’administració nord-americana, segons ha avançat el diari ‘Ara’.

El mateix Rohrabacher es va expressar el setembre de l’any passat a favor del dret a decidir quan va afirmar que no veia “cap raó” per la qual els catalans no podien decidir sobre si volien formar part d’Espanya o no.

Està previst que Romeva es desplaci aquest dijous a Nova York per explicar com Catalunya ha gestionat la immigració i com pot servir el model català per acollir refugiats.

Sobre aquesta qüestió pronunciarà una conferència a la Universitat de Nova York, i una altra al ‘think tank’ Carnegie Council for Ethics in International Affairs, acompanyat del secretari d’Immigració, Oriol Amorós, i la comissionada de l’Ajuntament de Nova York sobre aquesta qüestió, Nisha Agarwal.

També ha mantingut trobades amb els equips editorials del ‘Washington Post’ i Politico, i una entrevista en la CCN en espanyol.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor