22.03.2017 - 10:25
El líder de Cs donarà el seu suport als PGE si es prioritza el Corredor Mediterrani i Rajoy li garanteix que així serà
MADRID, 22 (EUROPA PRESS)
El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha assegurat que se sent “indignat amb les declaracions del president de l’Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, en les quals afirmava que Espanya s’ha gastat els diners en alcohol i dones.
“Això no és cert”, ha dit Rivera, que tot seguit ha afegit que Espanya en el que s’ha gastat els diners és en “corrupció, radials sense cotxes, aeroports sense avions i trens sense passatgers”.
El líder de Ciutadans ha fet aquestes afirmacions en el Ple del Congrés dels Diputats durant una pregunta parlamentària al president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, sobre el Corredor Mediterrani.
Rivera ha denunciat que el model d’infraestructures espanyol ha avançat en algunes qüestions però ha fracassat en costos, inversió i productivitat.
“A Espanya s’han construït radials sense cotxes a Madrid, que hem de pagar els espanyols, uns 5.000 milions; aeroports sense avions a Castelló, Ciudad Real i Múrcia… S’han fet les coses malament i no estem disposats al fet que la festa segueixi sent tan gran i que la factura la paguin els espanyols”, ha advertit.
El president de Ciutadans li ha demanat a Rajoy que canviï aquesta política i doni prioritat al Corredor Mediterrani, “que ja hauria d’estar acabat”.
En aquest sentit, ha assenyalat que la seva formació donarà suport als Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per al 2017 si els comptes recullen el Corredor Mediterrani i es compleixen altres condicions.
RAJOY: EL CORREDOR MEDITERRANI ÉS UNA PRIORITAT
Rajoy li ha respost que aquesta infraestructura ferroviària és “una prioritat política, econòmica i social” per al Govern espanyol i que això es veurà plasmat als Pressupostos del 2017.
“Tant ens importa que des del 2012 hem fet inversions importants en una època que pressupostàriament era difícil. (…) Hem fet inversions per sobre dels 6.000 milions d’euros en el Corredor (…) És la nostra intenció fer al pressupost de 2017 una dotació almenys en la línia d’anys anteriors”, ha subratllat el president del Govern espanyol.
Així, Rajoy ha subratllat que aquest any se seguirà avançant en el Corredor Mediterrani, perquè han finalitzat ja les obres del tercer carril València-Castelló i es reduirà la durada del trajecte entre Madrid i Castelló perquè dilluns vinent s’inicia la circulació en proves en aquest tram.