21.12.2025 - 10:44
|
Actualització: 21.12.2025 - 11:11
El Servei Marítim de la Guàrdia Civil espanyola i Salvament Marítim han rescatat vint-i-sis immigrants d’origen subsaharià a 0,30 milles al sud-oest de l’illa de Cabrera (Migjorn), segons que ha informat la delegació del govern espanyol.
El rescat es va fer ahir a les 20.00, quan els equips de vigilància marítima van detectar la presència d’una embarcació en aigües pròximes a l’arxipèlag. Els vint-i-sis tripulants auxiliats han estat traslladats a port en aparent bon estat de salut.
Ahir mateix també van recuperar dos cossos en aigües de Cabrera. Amb aquests morts, ja són cinquanta-nou els que han localitzat enguany a la mar de les Illes.
Enguany, han arribat quatre-centes embarcacions a les Illes amb almenys 7.406 immigrants, segons el recompte d’Efe a partir de dades del Ministeri d’Interior espanyol i la delegació del govern espanyol. D’acord amb l’Informe Anual de Seguretat Nacional del ministeri, durant el 2024 van arribar a l’arxipèlag per via marítima 5.882 immigrants.