El Regne Unit també considera fixar una edat mínima per a accedir a les xarxes socials

  • Starmer anuncia un procés per a reforçar la seguretat dels menors en línia i estudiar límits a funcions com el desplaçament infinit i l’ús de VPN

VilaWeb
16.02.2026 - 17:41
Actualització: 16.02.2026 - 17:51

El primer ministre britànic, Keir Starmer, ha anunciat l’obertura d’un procés per a dotar el govern de noves competències amb l’objectiu de reforçar la seguretat dels menors en línia. Segons un comunicat, el Regne Unit fa una investigació àmplia per avaluar els riscs a les xarxes socials i actuar en conseqüència. “Cap plataforma no té via lliure”, ha dit Starmer. Entre les mesures que estudia hi ha la possibilitat de fixar una edat mínima per a accedir a les xarxes socials.

També analitza restriccions a l’ús d’intel·ligència artificial entre els menors i limitacions de funcions com ara el desplaçament infinit i l’ús de VPN que, segons el govern, poden comprometre la protecció i la seguretat en línia. El comunicat ho presenta com un canvi clar en la manera com el Regne Unit afronta la seguretat infantil a internet i defensa que li permet de continuar essent líder mundial en la protecció dels infants a la xarxa.

El govern també inclou en el paquet de mesures la supressió de continguts il·legals creats amb intel·ligència artificial. En aquest sentit, Starmer vol obligar els proveïdors de xats automàtics amb IA a complir la legislació estatal sobre seguretat a internet. En cas contrari, segons el comunicat, podrien haver d’afrontar conseqüències penals.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor