Veïns d’Artés reclamen a Aneto que etiqueti els seus productes en català

  • "Aneto és una gran marca que després d'anys d'arrelament comercial no ha entès el necessari arrelament lingüístic", assenyala la Plataforma per la Llengua

VilaWeb
22.03.2026 - 12:12
Actualització: 22.03.2026 - 12:15

Veïns d’Artés han fet pintades i han enganxat adhesius a la zona al voltant de l’empresa Aneto per reclamar l’ús del català en l’etiquetatge dels seus productes. “Aneto, exigim etiquetatge en català” i “Aneto, volem l’etiquetatge en català ara” han estat els lemes recollits en aquests adhesius i pintades.

“Aneto és una gran marca que després d’anys d’arrelament comercial no ha entès el necessari arrelament lingüístic. Els veïns d’Artés i els consumidors dels seus productes cada cop n’estem més tips. Volem que el català recuperi l’espai comercial que li correspon!”, ha dit la Plataforma per la Llengua a les xarxes. “Una empresa catalana amb seu a Catalunya no pot excloure deliberadament la llengua pròpia del país. Fins que el català no sigui llengua oficial a la UE no es pot exigir normativament en l’etiquetatge de productes alimentaris, però sí per ètica corporativa o pressió de mercat.”

“Les disposicions europees fixen l’obligatorietat de l’etiquetatge en la llengua oficial de cada estat membre. Això situa el castellà com l’única llengua imposada i obligatòria en les informacions dels productes alimentaris”, recorda l’entitat, que també s’ha ofert a l’empresa a ajudar-los en el procés d’etiquetar en català.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor