19.04.2017 - 17:39
LONDRES, 19 (EUROPA PRESS)
El Parlament britànic ha donat llum verda aquest dimecres a la celebració d’eleccions anticipades el pròxim 8 de juny, com havia sol·licitat la primera ministra, Theresa May.
La moció presentada pel Govern, que necessitava el suport de dues terceres parts dels 650 membres de la Cambra dels comuns, ha tirat endavant amb 522 vots a favor i tretze en contra, nou d’ells parlamentaris laboristes.
La primera ministra havia plantejat aquest dimarts la necessitat d’un avançament electoral per acabar amb la divisió que, segons ella, hi ha al Parlament i per reforçar la posició negociadora del seu Govern amb la UE de cara al Brexit. La proposta va rebre un bon acolliment tant entre els laboristes com entre els liberaldemòcrates i la resta de partits.
Durant el debat previ, May ha insistit en la necessitat de l’avançament electoral. “Crec que en aquest moment d’enorme significat nacional hauria d’haver-hi unitat aquí a Westminster, no divisió”, ha sostingut davant la Cambra dels comuns, en la mateixa línia del seu missatge del dimarts.
“Per això és correcte i responsable que tots nosaltres reunits avui aquí votem a favor de les eleccions generals”, ha defensat May, al Partit Conservador de la qual els sondejos donen un avantatge de 20 punts enfront dels laboristes.
May ha pres la decisió de demanar eleccions anticipades amb reticència i després d'”analitzar les circumstàncies i el procés de negociació” pel Brexit amb la UE. “Vull que aquest país sigui capaç de jugar la basa més forta possible en aquestes negociacions i estar en una posició d’aconseguir el millor acord possible”, ha asseverat.
Per la seva banda, el líder laborista, Jeremy Corbyn, ha recordat que May havia descartat repetidament la celebració d’eleccions anticipades després del referèndum del Brexit el juny del 2016, insistint que la següent cita amb les urnes seria el 2020. Com pot qualsevol votant confiar en el que diu la primera ministra?”, ha preguntat.
“L’austeritat ha fracassat”, ha sostingut Corbyn, per qui “en els últims set anys, els ‘tories’ han trencat cada promesa sobre estàndards de vida, dèficit, deute, servei de salut i finançament de l’educació”. “Per què hauria algú creure una sola paraula del que diguin en les pròximes set setmanes?”, ha insistit.