25.06.2025 - 18:58
|
Actualització: 25.06.2025 - 22:03
Els bombers han considerat estabilitzat l’incendi de vegetació que crema d’ençà de les cinc de la tarda a Rajadell (Bages). Hi treballen quaranta-quatre dotacions terrestres i sis helicòpters, centrats principalment al flanc esquerre del foc, que és una zona d’accés difícil.
Protecció Civil ha activat en Alerta el pla INFOCAT. El confinament del municipi és una mesura que està damunt de la taula, però els bombers, de moment, ho ha descartat a l’espera de veure com evoluciona el foc.
L’incendi afecta una superfície aproximada d’unes 30,5 hectàrees de terreny agrícola i forestal. Els Agents Rurals creuen que una màquina recol·lectora ha causat el foc.
Els equips d’extinció compten amb la col·laboració de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) de la zona i amb pagesos del territori, que llauren camps propers per evitar-ne la progressió. Els bombers han rebut l’avís a les 17.05.
Continuem amb les tasques d'extinció a Rajadell, que evolucionen favorablement. Hi tenim 44 dotacions terrestres, amb #GRAF i #EPAF, que repassem tot el perímetre per acabar de definir-lo. Des de l'aire treballem amb 4🚁 bombarders i 2 🚁 de comandament#bomberscat https://t.co/kFmmmkUyKR pic.twitter.com/SGifYUO3cV
— Bombers (@bomberscat) June 25, 2025