17.05.2017 - 13:21
MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
Puig, la gallega Sociedad Textil Lonia, companyia que comercialitza les marques Purificación García i CH Carolina Herrera, Tous i la marca de rellotges Festina Lotus són els representants espanyols en el ‘top 100’ de les millors companyies de luxe al món, segons l’última edició de l’informe ‘Global Powers of Luxury Goods 2017’ elaborat per Deloitte, en el qual Espanya hi és present per quart any consecutiu.
Les vendes acumulades dels quatre grans grups espanyols superen els 2.802 milions d’euros el 2015. Destaca el creixement de les vendes de Festina Lotus, que aconsegueix un 14,5%, seguit de Tous (9,9%) i Puig (9,1%), mentre que Sociedad Textil Lonia és la que registra un marge més gran de beneficis, que assoleix el 9,7%.
El sector del luxe a escala mundial travessa un dels seus millors moments, com certifica el fet que, durant el passat any fiscal, les vendes augmentessin un 6,8%, impulsades pels mercats emergents. En total, les 100 millors companyies van assolir una facturació conjunta de 212.000 milions de dòlars, segons l’informe.
LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton, Compagnie Financiere Richemont i The Estée Lauder Companies consoliden les seves posicions en les primeres posicions del rànquing.
Completen el ‘top 10’ Luxottica Group, Kering, The Swatch Group, L’Oréal Luxe, Ralph Lauren Corporation, Chow Tai Fook Jewellery Group Limited i PVH Corporation.
TURISME DE COMPRES
Segons l’estudi, el creixement del sector del luxe pot atribuir-se en gran mesura als consumidors procedents d’economies emergents.
A Rússia, la Xina i els els Emirats Àrabs (tres dels categoritzats com a mercats de luxe emergents), el 70% dels consumidors han augmentat el seu pressupost destinat a despeses, que contrasta amb el 53% registrat en mercats més madurs com el Japó o els Estats Units.
A més, gairebé la meitat de les compres de luxe es fan en un context viatger, ja sigui en un mercat estranger (31%) o a l’aeroport (16%). Aquesta proporció augmenta al 60% entre els consumidors dels mercats emergents.
La possibilitat d’adquirir productes a preus més assequibles és un dels principals motius per a la compra de productes de luxe fora del mercat nacional (43%), així com l’accés a un catàleg més ampli (43%).