06.03.2025 - 15:03
|
Actualització: 06.03.2025 - 17:37
El grup municipal del PSOE a Palma ha denunciat que l’ajuntament havia eliminat el català com a requisit a les noves convocatòries de selecció de personal a la Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes (SMAP) i a l’Empresa Funerària Municipal (EFM). Segons que expliquen en un comunicat, aquesta decisió segueix la línia de l’any passat a l’Empresa Municipal de Transports (EMT), on el català ja es va deixar de considerar obligatori.
Segons el portaveu socialista, Xisco Ducrós, aquesta mesura “demostra el poc interès del Partit Popular en la defensa del català dins l’àmbit públic”. Fins ara, el coneixement de la llengua era un requisit bàsic, però ara ha desaparegut de moltes convocatòries, en alguns casos ni tan sols considerant-se un mèrit.
Actualment, la Smap, segons el PSOE Palma, té vuit processos de selecció, dels quals tres no contemplen el català ni com a requisit ni com a mèrit, quatre el valoren com un mèrit i un només el té en compte en cas d’empat. L’EFM ha seguit el mateix camí i ha convertit el català en un simple mèrit en dues convocatòries on abans era obligatori.
Ducrós considera que aquest canvi “retalla els drets de la ciutadania a ser atesa en català”, ja que moltes de les places afectades només exigien un nivell A2, el més bàsic. Per al portaveu adjunt, Xisco Dalmau, aquest fet respon a una “obsessió malaltissa contra la llengua pròpia i la identitat” i acusa el PP de seguir un discurs cada volta més ultradretà i totalitari.
La Plataforma per la Llengua denuncia que el PP retalla encara més els drets lingüístics a Palma i exigeix a l’ajuntament que compleixi amb la normativa de l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística.
El #PP retalla (més) drets lingüístics a Palma
Eliminen el català com a requisit en convocatòries de selecció pública de la SMAP, EFM i EMT
Exigim que l'@ajuntpalma compleixi la normativa de l'Estatut d'Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística
https://t.co/J81Hrqr58p
— Plataforma per la Llengua – Illes Balears (@PLlenguaIlles) March 6, 2025