18.01.2017 - 09:12
Tots els líders polítics andalusos suspenen, amb Marín i Maíllo com els més valorats amb un 4,6
SEVILLA, 18 (EUROPA PRESS)
El PSOE-A seria el partit més votat si se celebressin ara eleccions autonòmiques a Andalusia, amb el 28,6% dels vots i un avantatge d’1,4 punts sobre el PP-A, que se situaria segon amb el 26,2% dels vots. Per part seva, Podem seria tercer amb el 17% dels sufragis, per davant de Ciutadans (C’s), amb el 12,1%, i d’IULV-CA, amb el 5,7%.
Així es desprèn de l’estimació de vot per a eleccions autonòmiques de l’Estudi General d’Opinió Pública d’Andalusia (Egopa) d’hivern 2017, fet pel Centre d’Anàlisi i Documentació Política i Electoral d’Andalusia (Cadpea), dependent de la Universitat de Granada (UGR), i publicat aquest dimecres en el seu web. El treball de camp es va realitzar del 3 de novembre al 12 de desembre sobre una mostra de 3.200 entrevistes.
En relació amb l’últim Egopa, difós a final de febrer del 2016, el PP-A és l’únic partit que creix, un 0,9%, mentre que el PSOE-A pateix la reculada més important, un 3,5%. Són menors els descensos que registren IULV-CA (2,3%), C’s (0,9%) i Podem (0,2%).
En l’Egopa d’hivern del 2016, el PSOE-A es va situar com a primera força en les autonòmiques amb el 32,1% dels vots i 6,8 punts sobre el PP-A, que va obtenir un suport del 25,3%. Podem figurava en el tercer lloc amb un suport del 17,2%, seguit per Ciutadans (C’s), amb el 13%, i IULV-CA, amb el 8%.
Aquella onada de l’Egopa incloïa també una estimació de vot per a les eleccions generals –absentes en l’estudi fet públic aquest dimecres– que, per contra, situava el PP com a força més votada amb el 31% dels vots a Andalusia amb 1,6 punts d’avantatge sobre el PSOE –29,4%–. Podem aconseguia un suport del 16,9%, C’s del 15,2% i IU del 5,3%.
JUAN MARÍN Y ANTONIO MAÍLLO, LÍDERS POLÍTICS MÉS VALORATS
Els líders polítics dels cinc partits amb representació parlamentària reben un suspens, amb el president i portaveu de C’s al Parlament, Juan Marín, i el coordinador general d’IULV-CA, Antonio Maíllo, al capdavant amb una nota de 4,68 i 4,67 i un grau de coneixement del 37 i el 55%, respectivament.
Per darrere se situen la presidenta de la Junta i secretària general del PSOE-A, Susana Díaz, amb un 4,52 i un nivell de coneixement del 91,5%; la coordinadora de Podem Andalusia, Teresa Rodríguez, amb un 4,51 i un 59,5% de coneixement; i el president del PP-A, Juanma Moreno, amb una nota de 4,38 amb un 56,8% de coneixement.
L’Egopa també consulta sobre la posició respecte al manteniment del pacte d’investidura entre PSOE-A i C’s al llarg de la legislatura i el 46,9% considera que hauria de mantenir-se davant un 32,4% que opina el contrari.