07.09.2025 - 13:04
|
Actualització: 08.09.2025 - 19:43
La setmana del retorn a l’escola comença amb els serveis meteorològics en alerta per la previsió de tempestes intenses fins demà al terç oriental peninsular i les Illes. La intensitat de les tempestes s’ha fet nota especialment a Terres de l’Ebre, amb 47,6 mm en mitja hora a Mas de Barberans (Montsià) i 66,4 en tot el dia. Les tempestes poden anar acompanyades per calamarsa gran (superior de dos centímetres) i ratxes fortes de vent, i en les hores següents les tempestes es traslladaran a Ponent i demà serà especialment a la costa del Camp de Tarragona fins al Baix Llobregat.
⚠ Actualitzat l'avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja⚠
🗓️ Des d'ara fins a dimarts a les 20 h
🌧️ Possibilitat de precipitació > 40 mm / 30 minuts
🔴Grau de perill màxim: 5/6⏲ Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/SlpcnlzHLg
— Meteocat (@meteocat) September 8, 2025
Avui possible esclafit a Sant Martí Sadevesa, Torrelavit (Alt Penedès) al migdia. @Oriol_RB @alexmegapc @eltempsTV3 @MarcPaaredes pic.twitter.com/qU3rw6zsZA
— meteosadevesa (@meteosadevesa) September 8, 2025
A banda, aquest matí l’AEMET ha actualitzat la previsió a Catalunya i ha elevat al nivell màxim –risc extrem– l’alerta a la costa i el prelitoral entorn del Delta de l’Ebre i el golf de Sant Jordi. La previsió és que s’hi puguin acumular 90 litres de pluja per metre quadrat en tan sols una hora a partir de les 15.00.
Plovent 🌧 amb ganes a Roquetes, al Baix Ebre. A la Galera (Montsià) la tempesta ja hi ha deixat vora 75 mm ‼️
📽 Gemma Monllau#Projecte4Estacions pic.twitter.com/8K889WHX48
— Projecte 4 Estacions (@P4Estacions) September 8, 2025
Al País Valencià, s’ha actualitzat a l’alça el nivell d’alertes. Totes les comarques són en alerta carabassa per acumulació de pluja i tempestes, excepte el centre valencià –tant a la costa com a l’interior–, que és en alerta groga (risc baix). La previsió és que es puguin acumular entre 40 i 60 litres d’aigua per metre quadrat i es podria assolir un acumulat de fins a 120 litres per metre quadrat en tres hores i ja hi ha hagut tempestes intenses i esclafits al Baix Segura.
⛈️ Recibimos notificaciones de reventones húmedos en varios puntos de la Comunitat Valenciana
🔴 Recordamos que el CCE de la Generalitat ha establecido la Situación 1 del Plan Especial de Inundaciones de la Comunitat
📍 Catral – Xativa – Redován – Tossal Nou#Meteo #FMA ⚠️ pic.twitter.com/WayOwQqpm5
— VOST Comunitat Valenciana (@VOSTcvalenciana) September 8, 2025
¡Impresionante! 😳 La tormenta que ha cruzado la Vega Baja ha dejado a su paso una reventón húmedo. Se ha registrado rachas de viento de 90-100 km/h en Callosa y Redován.
📹 Vídeo grabado en Callosa de Segura, vía Acorán Octavio Eugenio Pérez. pic.twitter.com/5c8YuIyJmM
— Climatología UA (@climatologia_ua) September 8, 2025
(11:45h) ⚠️El Centre de Coordinació d'Emergències actualitza el butlletí i establix els següents fenòmens meteorològics i alertes:
🟠🌧️Alerta per pluges nivell taronja en tota la província de Castelló, a l'interior sud i litoral sud de València i en tota la província d'Alacant.… pic.twitter.com/MlqPWfSuNr
— Emergències 112CV (@GVA112) September 8, 2025
L’AEMET ha activat l’alerta groga a Mallorca per les pluges que s’esperen, però el centre d’Emergències l’ha elevada a carabassa i l’ha estès a totes les illes. La previsió és que a l’interior i el nord de Mallorca hi puguin caure vint litres d’aigua per metre quadrat en una hora. Ara bé, demà el fenomen cobrarà força a les Illes i l’AEMET farà extensiva l’alerta a tot l’arxipèlag, que passarà a ser de color carabassa. Es preveu que poden caure cinquanta litres per metre quadrat en una hora, i produir-se acumulacions de 140 mm en dotze hores.
El Servei Meteorològic d’Andorra ha activat l’avís groc per tempestes de cara al dia de Meritxell. Segons la previsió, un front afectarà el país durant la tarda, deixant forts ruixats que aniran acompanyats d’activitat elèctrica. Aquesta situació meteorològica coincidirà amb la jornada festiva del 8 de setembre, en què tradicionalment molts ciutadans es desplacen al santuari de Meritxell i es duen a terme diversos actes institucionals i religiosos.
Cal precaució
L’AEMET avisa que la incertesa pròpia d’aquests fenòmens complica la precisió de les zones de major impacte, perquè lleugers canvis en el tàlveg i en el vent de nivells baixos poden modificar-ne la intensitat i la localització de les tempestes.
El 112 ha demanat a la ciutadania que adopti mesures d’autoprotecció, com ara assegurar portes i finestres per impedir que entre l’aigua, no deixar a l’exterior objectes que puguin ser arrossegats per l’aigua, no estar en zones inundables, com ara garatges i soterranis, tancar l’interruptor elèctric general en cas d’inundació i moderar la velocitat al volant.
⚠️ Nota informativa | Chubascos y tormentas intensos en el tercio oriental peninsular y en Baleares.
➡️ Chubascos muy fuertes e incluso torrenciales. Acumulados de lluvia significativos.
➡️ Pueden darse inundaciones y crecidas repentinas.
+ info 👉 https://t.co/0qneNvR4U8 pic.twitter.com/Hkmx8e9ygu
— AEMET (@AEMET_Esp) September 7, 2025