Propt de 900 alumnes de Primària es converteixen en investigadors amb el programa RecerCaixa

  • Un total de 845 alumnes de cinquè i sisè de Primària de centres escolars de Catalunya participaran en la quarta edició de l'activitat 'Investiga amb RecerCaixa!', que impulsa l'Obra Social La Caixa i l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (Acup).

VilaWeb
18.10.2016 - 11:33

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

Un total de 845 alumnes de cinquè i sisè de Primària de centres escolars de Catalunya participaran en la quarta edició de l’activitat ‘Investiga amb RecerCaixa!’, que impulsa l’Obra Social La Caixa i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (Acup).

La iniciativa proposa que els estudiants desenvolupin un treball d’investigació al llarg del curs 2016-2017 vinculat a diferents projectes d’investigació actualment en curs a Catalunya, amb el suport dels investigadors que ho lideren, ha informat l’Acup en un comunicat.

Dels 845 alumnes que participen en la iniciativa, 624 procedeixen d’escoles de Barcelona i província, 48 de l’àrea de Tarragona, 75 de Girona i 98 de Lleida.

A la presentació que es realitza aquest dimarts en escoles de Barcelona, Lleida i Girona –a Tarragona ho faran divendres–, els científics han explicat directament als nens i professors per quin motiu van decidir ser investigadors, com és el dia a dia de la seva feina i quin és l’objectiu del seu projecte.

En aquesta quarta edició participen investigadors de cinc universitats públiques i quatre centres d’investigació, i els projectes giren entorn de noves formes de participació política, les malalties cardiovasculars, el tractament digital de documents antics i la rehabilitació de rius, entre d’altres.

L’activitat forma part de les accions que l’Obra Social La Caixa i l’Acup van posar en marxa fa tres anys per acostar la investigació a l’escola, i a final de curs els alumnes participen en un congrés científic per mostrar el seu projecte.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor