25.10.2025 - 15:06
|
Actualització: 25.10.2025 - 21:09
La presidenta de les Illes, Marga Prohens, ha instat el govern espanyol a repatriar els 304 menors algerians que són sota tutela dels consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Ho ha fet públic amb un missatge a la xarxa X: “Les administracions hem de treballar perquè aquests menors siguin amb els seus pares.”
Desde el Govern también nos sumamos a la petición del @Consell_Eivissa al Gobierno de España de aprovechar el procedimiento de repatriación de 7 menores argelinos desde Eivissa iniciado a petición de Argelia, para la devolución de los 304 menores argelinos que están tutelados a… pic.twitter.com/7HLtuJMMM4
— Marga Prohens (@MargaProhens) October 25, 2025
Amb aquesta declaració, Prohens s’alinea amb el Consell d’Eivissa, que ja havia demanat a l’ambaixada d’Algèria a l’estat espanyol la repatriació dels 77 menors tutelats que hi ha a l’illa.
La fiscalia espanyola tramita ara mateix una sol·licitud del govern algerià per a repatriar set adolescents que el setembre van arribar a Eivissa en una embarcació d’esbarjo, després d’haver-ne presumit a les xarxes socials. Es tracta d’un cas excepcional, perquè les Illes tutelen 297 menors algerians més que no han estat reclamats per cap familiar.
El ministre de l’Interior espanyol, Fernando Grande-Marlaska, va explicar dilluns, després d’una reunió a Alger amb el seu homòleg, Said Sayoud, que la fiscalia ja té obert l’expedient per a estudiar la devolució d’aquests set joves, entre catorze anys i disset, “dels quals els pares han sol·licitat de recuperar la pàtria potestat”.
Fonts de la fiscalia han confirmat a l’agència EFE que l’expedient és en tràmit, però no han detallat en quin punt es troba el procediment.
Els set joves van arribar el 3 de setembre a mitja tarda a la platja d’en Bossa, a la ciutat d’Eivissa, en una llanxa amb motor forabord. La policia local els va lliurar a la policia espanyola, competent en matèria d’immigració irregular.
Ells mateixos havien difós vídeos del viatge a les xarxes socials, exultants durant l’aproximació a l’illa, imatges que van circular àmpliament tant a Algèria com als mitjans espanyols. Alhora, a l’illa es va fer pública la denúncia de robatori del presumpte propietari de l’embarcació, reforçada per una fotografia de l’Ajuntament d’Eivissa en què es veia un cúter i el cablejat manipulat del sistema d’encesa.
Tanmateix, un portaveu de la fiscalia ha dit que no hi ha cap prova demostri que els menors robessin l’embarcació.