El primer tren en proves circula pel nou tram d’amplada internacional del corredor mediterrani a Castellbisbal

  • Un comboi prova el tram entre Castellbisbal i l’empresa SEAT a Martorell, en el marc de la connexió Porta a Europa

VilaWeb
El tren AVE entre Barcelona i Lió abandonant l'estació de Narbona
23.11.2025 - 21:28
Actualització: 23.11.2025 - 22:23

El primer tren a circular pel nou tram de Castellbisbal (Vallès Occidental) d’amplada internacional del corredor mediterrani ha fet les proves aquesta nit.

El ministre espanyol de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha detallat a la xarxa social X que aquest viatge de prova s’ha fet en un tram de dotze quilòmetres que enllaça les instal·lacions de l’empresa SEAT a Martorell (Baix Llobregat).

El tram es coneix com a Porta a Europa dins del corredor mediterrani. El comboi hi ha fet proves com a preparació per a la posada en servei, segons que ha dit el ministre. Puente ha recordat que fa pocs dies va assistir a València a la trobada empresarial “Quiero Corredor”, on va dir que el cent per cent dels trams del Corredor són en obres o executats i que en els dos darrers anys s’hi han invertit uns 2.600 milions d’euros.

Perspectives de connexió internacional

Puente també ha remarcat que cada vegada està més a prop viatjar en alta velocitat des d’Almeria fins a la frontera administrativa francesa.

ADIF considera que el nus ferroviari de Castellbisbal, conegut com a Porta a Europa, és clau en el desenvolupament del corredor mediterrani a Catalunya. El tram Castellbisbal-Martorell i el nus de Castellbisbal formen un dels punts més complexos de la xarxa ferroviària, segons ADIF.

Renovació i millores a la infrastructura

Aquest gestor ferroviari treballa ara en la planificació de la renovació integral de la capçalera nord de l’estació de Castellbisbal. Les obres permetran de millorar la fiabilitat de la infrastructura i donaran més capacitat, operativitat i flexibilitat a la circulació, tant per als serveis de viatgers com per als trens de mercaderies.

També impulsaran les connexions de l’eix mediterrani cap al nord i cap al sud, tot enllaçant en ample estàndard la xarxa ferroviària entre el nus de Castellbisbal i la frontera francesa, i amb els trajectes entre el nus de Vila-seca, Sant Vicenç de Calders i Martorell, a més de les regions per les quals discorre el corredor mediterrani.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor