19.09.2025 - 17:56
|
Actualització: 19.09.2025 - 20:59
El president de Catalunya, Salvador Illa, i el president basc, Imanol Pradales, han tractat sobre la gestió de la immigració i l’oficialitat de l’èuscar, el català i el gallec en una trobada al palau d’Ajuria Enea, a Vitòria.
Segons que han informat els dos executius, també han analitzat la reforma i modernització de l’administració pública, la política d’habitatge i l’impuls de l’economia social.
Els dos presidents ja s’havien reunit el 23 de gener a Barcelona. En la trobada d’avui han volgut destacar “el millor exemple de les bones relacions i la tasca conjunta que Euskadi i Catalunya construeixen”.
Pel que fa a l’oficialitat de l’èuscar, el català i el gallec a les institucions europees, han refermat el compromís per aconseguir que s’hi escoltin i s’hi facin servir aquestes llengües i han dit que mantindran el marc de col·laboració fins que sigui una realitat.
A més, han expressat la voluntat de continuar col·laborant en l’àmbit de la supercomputació.