PP creu que el Consell “no pot parlar de transparència” i li demana que entregue la documentació sobre Carns de Morella

  • El coordinador general del PP en les Corts, José Císcar, ha assenyalat que "el Consell s'ha convertit en un govern condemnat ja huit vegades per la seua opacitat", per la qual cosa el president de la Generalitat i la vicepresidenta, Ximo Puig i Mónica Oltra, "no poden parlar de transparència".

20.03.2017 - 16:42

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El coordinador general del PP en les Corts, José Císcar, ha assenyalat que “el Consell s’ha convertit en un govern condemnat ja huit vegades per la seua opacitat”, per la qual cosa el president de la Generalitat i la vicepresidenta, Ximo Puig i Mónica Oltra, “no poden parlar de transparència”.

Císcar ha assenyalat en un comunicat, després de conéixer-se una resolució del TSJCV sobre l’obligació d’informar de la subvenció a Carns de Morella, que “el Consell de Puig i Oltra ja ha sigut condemnat en huit ocasions per ocultar documentació i no facilitar la informació requerida per l’oposició”.

El portaveu ‘popular’ ha explicat que “la Sala entén que la resposta de l’Administració no té sentit, posant en evidència les excuses del Consell per a emparar la seua falta de transparència”.

El text de la sentència diu, segons el comunicat del PP, que “no és possible que el Consell aprove un avantprojecte de pressupostos i ho remeta a les Corts Valencianes amb una línia nominativa en favor d’una empresa privada de 140.000 euros i que ens diga el Director General que no existix cap programa pilot ni informe ni documents en la Conselleria”, ha apuntat Císcar.

“La pregunta que sorgix és d’on ix eixa subvenció nominativa. Com aconseguix entrar en l’avantprojecte de pressupostos per a 2016?”, s’ha preguntat el diputat, qui ha assegurat que en el seu partit estan cansats “de tanta opacitat i falta de transparència”, per la qual cosa ha cridat Puig i Oltra a “respondre l’oposició i entregar la documentació sol·licitada”.

Al seu juí, “les contínues reiteracions al Consell perquè faciliten la informació a la qual els diputats tenen dret en funció de la seua activitat, demostra fins a quin punt el de la transparència en el Botànic és sol postureig de portes fora però que en realitat actuen amb obscurantisme”, ha manifestat.

Císcar ha indicat que el seu grup en les Corts ha presentat en menys de dos anys “14 contenciosos davant l’opacitat del Consell. Abans presumien de samarretes reivindicatives i ara s’han oblidat del que predicaven. Són un Consell condemnat per opacitat doncs amb esta ja són huit les resolucions judicials del TSJ per la vulneració del dret fonamental a l’obtenció d’informació dels diputats emparat per l’article 23 de la Constitució Espanyola”, ha postil·lat.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor