20.12.2025 - 12:33
|
Actualització: 21.12.2025 - 12:11
L’episodi de pluja d’ahir va causar almenys 202 trucades al telèfon d’emergències 112 i 80 avisos als Bombers de la Generalitat, segons que va informar Protecció Civil en un comunicat. La majoria d’incidències es van concentrar a l’àrea metropolitana de Barcelona, especialment al Barcelonès (43,6%) i al Maresme (24,3%), amb Badalona com a ciutat més afectada. Els bombers hi van fer 21 actuacions, 9 a Santa Coloma de Gramenet, 6 a Mollet del Vallès, 5 a Sant Fost de Campsentelles i 5 a Sabadell. Badalona va estar també la ciutat on va caure més aigua, segons els registres del Servei Meteorològic de Catalunya, amb 76,4 litres per metre quadrat.
Protecció Civil continua demanant prudència fins que no s’acabi l’episodi de pluja. Avui hi haurà una treva tot i que podria arribar un nou front amb pluja a l’extrem nord-est de Catalunya cap al vespre. Pel que fa als registres d’ahir, Badalona és on ha plogut més (76,4 mm), seguida de Granollers (63,4 mm), Mataró (58,1 mm), la Roca del Vallès (52,6) i Dosrius (45 mm).
L’Agència Catalana de l’Aigua informa que els cabals a la conca del Besòs es troben en recessió però que creix el riu Mogent on encara tenen lleugera tendència creixent. També preocupa la riera d’Arenys. Protecció Civil demana extremar la prudència i no creuar en cap cas rius, rieres o barrancs perquè la força de l’aigua pot arrossegar persones i vehicles.