20.03.2017 - 18:00
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
El president de la comissió econòmica i fiscal de Pimec, Joan Maria Gimeno, ha manifestat la seva preocupació davant el nou sistema de gestió electrònica de l’IVA que entra en vigor l’1 de juliol, assegurant que és una nova càrrega de compliment tributari a la qual les empreses hauran de “familiaritzar-se en poc temps”, per la qual cosa ha demanat un termini transitori sense sancions, ha informat aquest dilluns en un comunicat.
Davant representants de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (Aeat) i de més de 250 empresaris, la patronal ha presentat les novetats del nou Sistema d’Informació Immediata (DII) per a la gestió de l’IVA, que connecta per via telemàtica les companyies amb l’Aeat i que permet que els llibres de factures i impostos es carreguin automàticament en la base de dades d’Hisenda.
Gimeno ha manifestat que Hisenda ha de tenir presents les petites i mitjanes empreses en el moment d’aplicar novetats, ja que “comporta major pressió al sistema financer i administratiu de les companyies”, la qual cosa es tradueix en majors costos indirectes de compliment tributari, ha assegurat.
Segons l’Aeat, el nou sistema permetrà agilitar les devolucions de l’IVA i combatre el frau fiscal, i serà obligatori per a aquells contribuents que facturin almenys sis milions d’euros a l’any i que declarin l’IVA amb caràcter mensual.
També estaran obligats aquells petits exportadors que s’han acollit al sistema Redeme per cobrar ràpidament les seves devolucions, encara que Hisenda ha anunciat que habilitarà un sistema de renúncia voluntària per al primer semestre del 2017.
Davant la preocupació manifestada pel sector, el delegat especial d’Hisenda a Catalunya, Gonzalo García de Castro, ha reiterat la voluntat de l’Aeat d’aplicar el nou sistema de gestió de l’IVA de manera “prudent, moderada i flexible”.
L’Aeat ha recomanat als empresaris que facin proves amb el nou sistema de gestió de l’IVA fins a finals d’aquest any, sense efectes fiscals –encara que l’1 de juliol hauran de començar a presentar de manera vinculant factures del primer semestre del 2016–, perquè es puguin familiaritzar amb el sistema.