Peralada produirà una “desoladora i destructiva” ‘Madama Butterfly’

  • La metàfora d'una papallona centra la posada en escena

VilaWeb
02.02.2017 - 14:05

La metàfora d’una papallona centra la posada en escena

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

El Festival Internacional Castell de Peralada produirà al costat de la Deutsche Oper Am Rhein per a la seva propera edició una “desoladora i destructiva” versió de l’òpera ‘Madama Butterfly’, de Giacomo Puccini, que podrà veure’s el dilluns i dimecres 7 i 9 d’agost.

Segons han explicat en roda de premsa, el director d’escena, Joan Anton Rechi –que també té entre mans escenografies com ‘Il trovatore’ en el Liceu–, ha volgut retratar una ‘Madama Butterfly’ “plena de “esquinçament”, i de la qual sorprèn la destrucció total del seu entorn.

Aquesta producció s’estrenarà aquest dissabte en Düsseldorf (Alemanya), mentre que l’estrena a Peralada serà absolut a Espanya, i coincidirà casualment amb l’aniversari dels bombardejos d’Hiroshima i Nagasaki.

En una tragèdia personal i col·lectiva, el món ha perdut el sentit per a la protagonista, i ella “torna diàriament al consolat americà”, ha explicat el director, que retrata un paisatge de desolació per mostrar com se sent.

A L’INTERIOR DEL CONSOLAT

Aquesta destrucció és el seu jo interior, en una posada en escena que no és totalment japonesista”, ja que transcorre a l’interior del consolat americà, a diferència d’altres produccions.

Amb un pressupost d’entre 700.000 i 800.000 euros, la producció reflecteix la imatge “poètica i una mica kitsch” d’una papallona que entra en un lloc i no pot sortir d’ell, donant com resultat una ‘Madama Butterfly’ japonesa i historicista sense ser la tradicional que estem acostumats a veure, ha relatat.

La història viatja en el primer acte just abans de la Segona Guerra Mundial, mentre que el segon i tercer es trasllada uns anys després, ha detallat Rechi.

POSADA EN ESCENA “MONUMENTAL”

Amb una escenografia “bastant monumental”, es tracta d’una versió turbadora i emocional, dins d’un poètic univers de destrucció que encongeix l’estómac, en sintonia amb la música de Puccini.

La protagonista apareix vestida de geisha tradicional en un espai administratiu, la qual cosa produeix un “contrapunte potent”, ja que la geisha se situa davant una bandera americana de sis metros.

Aquesta tragèdia japonesa en tres actes compta amb llibret de Giuseppe Giacosa i Luigi Illica, i està basada en l’obra teatral homònima de David Belasco, i la direcció musical anirà a càrrec de l’israelià Donen Ettinger, bolcat actualment en l’Orquestra Filharmònica de Stuttgart, la Filharmònica de Tòquio i la Simfònica d’Israel.

Amb les veus del Cor del Gran Teatre del Liceu, l’elenc comptarà amb la soprano serà Ermonella Jaho, debutant en el festival, al costat del tenor Bryan Hymel, el baríton Medalla d’Honor de Peralada Carlos Álvarez i la mezzosoprano debutant en el certamen Gemma Coma-Alabert.

GREGORY KUNDE I JULIA LEZHNEVA

El Festival ha anunciat també dos dels recitals lírics que es podran escoltar a la l’Església del Carme, amb la presència el 5 d’agost de la soprano russa Julia Lezhneva, cantant peces “des del barroc fins al ‘bel cant”, ha explicat el director del festival, Oriol Aguilà.

L’endemà hi haurà un recital a càrrec del tenor líric Gregory Kunde, que protagonitzarà un programa de les àries d’òpera “més contundents” del seu repertori.

Aguilà també ha detallat que el cartell de la propera edició del festival ha anat a càrrec del valencià Manolo Valdés, Premi Nacional de Pintura de Belles Arts el 1985, entre altres reconeixements.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor