Patxi López: “El PNB haurà d’explicar com ha estat capaç de legitimar els PGE a un PP corcat per la corrupció”

  • Assegura que l'acord del Cupo entre PP i PNB demostra que hi havia una alternativa a l'abstenció del PSOE

VilaWeb
05.05.2017 - 11:02

Assegura que l’acord del Cupo entre PP i PNB demostra que hi havia una alternativa a l’abstenció del PSOE

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

L’exlehendakari i aspirant a la Secretaria General del PSOE, Patxi López, ha dit aquest divendres que el PNB “haurà d’explicar com ha estat capaç de legitimar la major eina que té un Govern –els Pressupostos Generals de l’Estat– a un PP corcat per la corrupció”.

En una entrevista a ‘Los Desayunos de TVE’, recollida per Europa Press, López ha lamentat que la negociació del Cupo basc –els diners que el País Basc ha d’abonar a l’Estat per competències no transferides– hagi estat vinculada a la negociació pressupostària.

“El tema del Cupo portava pendent molts anys. S’ha arribat a un acord que cal valorar fixant-se en les xifres i el detall. Però el que ve a demostrar és que el sistema de finançament a Espanya falla: no pot estar pendent de cercar majories”, ha opinat.

El polític basc ha criticat al PNB que doni suport al PP i que no ho fes amb el PSOE en la sessió d’investidura de l’ex-secretari general Pedro Sánchez. “Aquest acord ve a demostrar que era possible una alternativa diferent a l’abstenció del PSOE”, ha explicat.

López ha insistit que l’abstenció del PSOE davant el PP per investir Mariano Rajoy president “no va ser una bona idea”, i creu que el seu partit havia d’haver “deixat i obligat” els populars “a fer els seus deures com ho ha fet per cercar suports” per als PGE.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor