Pares i mares de Lleida creen una plataforma contra l’expulsió d’alumnes d’escoles i instituts

  • Presentarà un informe al Síndic de Greuges

VilaWeb
25.04.2017 - 15:46

Presentarà un informe al Síndic de Greuges

LLEIDA, 25 (EUROPA PRESS)

Pares i mares d’alumnes d’instituts de Lleida han creat la Plataforma contra l’expulsió de les classes dels estudiants d’escoles i instituts amb l’objectiu d’acabar amb les expulsions com a sanció i aconseguir que s’apliquin mesurades d’educació en valors que siguin integradors i educatives.

La plataforma presentarà el Síndic de Greuges, Rafael Ribó, el 30 de juny un informe amb totes les queixes de pares i mares en l’institut dels seus fills, ha explicat la portaveu de la plataforma, l’advocada Teresa Collado, a Europa Press.

“La idea amb la qual neix la plataforma és modificar el reglament intern de les escoles i instituts que permet expulsar perquè el recurs de l’expulsió sigui l’últim i en cas realment greu, en casos d’agressions”, afirma Teresa Collado.

Des del seu punt de vista, l’expulsió hauria de ser acordada per un organisme extern o independent i no ser una decisió automàtica del professor amb el qual el menor té un conflicte o el seu cap d’estudis.

La plataforma ha obert un compte de Facebook en la qual assegura que garanteix l’anonimat als pares que vulguin comunicar la seva situació i que serà la pròpia entitat la que tramitarà les queixes.

Teresa Collado ha recordat que el síndic ja alertava en el seu informe extraordinari del 2006 que l’expulsió a l’aula no és la solució.

“El nostre objectiu, és presentar la plataforma a Ensenyament i al Defensor del Poble i que després se sumeixen altres representants de la comunitat educativa”, ha afirmat.

L’advocada ha assenyalat que alguns dels pares que estan en la plataforma desitgen mantenir-se en l’anonimat “perquè no volen exposar els seus fills al centre”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor