Oxfam eixirà al carrer el dilluns amb un acte simbòlic a València per a “tirar del carro” contra els paradisos fiscals

  • L'ONG Oxfam Intermón realitzarà un acte simbòlic de denúncia dilluns que ve 3 d'abril a València contra els paradisos fiscals, en el qual treballadors "tiraran" d'un carro carregat de grans empreses i "persones amb fortunes que eludixen els seus impostos". De moment, altres 53 ajuntaments d'Espanya s'han sumat a la protesta i la relizarán simultàniament el dilluns.

VilaWeb
30.03.2017 - 17:29

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’ONG Oxfam Intermón realitzarà un acte simbòlic de denúncia dilluns que ve 3 d’abril a València contra els paradisos fiscals, en el qual treballadors “tiraran” d’un carro carregat de grans empreses i “persones amb fortunes que eludixen els seus impostos”. De moment, altres 53 ajuntaments d’Espanya s’han sumat a la protesta i la relizarán simultàniament el dilluns.

La iniciativa s’emmarca en la Setmana d’Acció Global contra els Paradisos Fiscals i es realitzarà el dilluns a les 19.00 hores en la Plaça dels Pinazos, enfront de la seu de la Delegació del Govern central a València, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

En la concentració, “treballadors que complixen amb les seues obligacions fiscals tiraran del carro carregat de grans empreses i persones amb fortunes que eludixen els seus impostos”, avancen des de l’organització de la protesta.

Esta acció s’unix a les quals es realitzaran en altres ciutats espanyoles –de moment s’han sumat 53– al llarg de la setmana de l’1 al 7 d’abril per a denunciar i donar a conéixer a la ciutadania com “els capitals de les grans fortunes i els beneficis de les multinacionals que es desvien cap als paradisos fiscals suposen menys recursos recaptats pels estats per a polítiques públiques en benefici dels ciutadans”.

Paral·lelament, els participants en estos actes de denúncia exigiran als governs que prenguen mesures per a acabar amb estes pràctiques.

RECLAMEN UN COMPORTAMENT FISCAL RESPONSABLE

L’acte també acostarà la iniciativa Zones Lliures de Paradisos Fiscals, que pretén que les institucions públiques com a ajuntaments i diputacions no contracten empreses que operen en paradisos fiscals, per a així incentivar “un comportament fiscal més responsable per part de les entitats licitadores”.

A més d’Oxfam Intermón, participen les entitats AVF-EBC, ATTAC PV, CCOO, CVONGD, EAPNCV, Front Cívic, Gestha, Intersindical Valenciana, Pobresa Zero, Red Enclau i UGT-PV.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor