Ordeig convoca una Taula Agrària extraordinària per abordar l’acord amb el Mercosur

  • El sindicat hi assistirà per "responsabilitat" però és poc optimista respecte del resultat de la reunió

VilaWeb
13.01.2026 - 22:07
Actualització: 13.01.2026 - 22:59

El conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, ha convocat per a demà a migdia una Taula Agrària extraordinària amb un punt únic a l’ordre del dia, el pacte entre la Unió Europea i el Mercosur. Ho ha anunciat el sindicat Unió de Pagesos (UP), que ha estat convocat a la cimera, segons ha indicat la mateixa entitat agrària. Fonts del sindicat han assegurat que assistiran a la cimera “per responsabilitat de representativitat”, tot i que es mostren poc optimistes pel que fa al que en pugui sortir. A parer d’UP, Ordeig “sap de sobres que de novetat no n’hi ha cap, i el que han de fer, ell i el Govern, és deixar de vendre fum”.

La reunió, ja anunciada per Ordeig després de la reunió amb els pagesos, tindria l’objectiu de  provar de mitigar els efectes negatius de l’acord entre la Unió Europea i Mercosur i la possible retallada de la PAC. Ordeig s’ha compromès a defensar el que surti d’aquesta reunió davant del ministeri i la Unió Europea. “Clàusules mirall, control de fronteres, clàusules de salvaguarda, un fons econòmic per a compensar als pagesos afectats…”, va posar com a exemples el conseller. “Defensem i defensarem el que som com a país: un país agrari, ramader, pescador, de producció d’aliments. Dels millors aliments del món. I volem continuar les pròximes dècades essent uns referents. Que cap ramader no hagi de plegar per falta de viabilitat”, va dir, tot insistint que hi posarien “els diners, la pressió i el que faci falta”.

El conseller els va demanar que trobessin tots junts un camí d’entesa i de treball conjunt per a abordar els neguits que comparteixen. També va dir que després de les eleccions agràries es convocarà, que es faran de l’11 de febrer al 26, el Consell Agrari de Catalunya, un espai obert perquè els pagesos puguin participar i opinar sobre el present i el futur del sector.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor