07.01.2026 - 22:19
Nova jornada de mobilitzacions dels pagesos catalans contra les retallades a la Política Agraria Comú (PAC) de la Unió Europea, l’acord entre la UE i el Mercosur o la gestió de la dermatosi nodular contagiosa. Revolta Pagesa ha convocat tractorades arreu del país.
Al Principat, hi haurà mobilitzacions en diferents punts. Començaran a les 9.00 del matí i s’allargaran fins al migdia, aproximadament. Concretament, hi haurà concentracions i tractorades a l’A-2 entre Tàrrega i Barcelona, a l’N-340 entre el Vendrell i Tarragona, a l’A-27 a l’entrada del port de Tarragona, la C-38 al Coll d’Ares (Ripollès), a l’N-230 a les Bordes, a la C-17 i la C-25.
Per la seva banda, els agricultors i ramaders nord-catalans es concentraran aquesta matinada al peatge sud de Perpinyà, a l’entrada i sortida 42 de l’autopista A9. El blocatge començarà a les 3.00 de la matinada. A més, divendres s’ha convocat un comboi de tractors i vehicles agrícoles que avançarà fins al peatge nord de Perpinyà.