31.01.2026 - 12:04
|
Actualització: 31.01.2026 - 12:32
Vint-i-sis persones, entre les quals una família sencera i sis nens, han mort en els bombardaments d’Israel d’aquesta nit a Gaza. Les explosions han colpejat especialment la ciutat de Gaza i la zona d’Al Mauasi, al centre-sud i a la costa de l’enclavament, respectivament. Ha estat un dels atacs més letals d’ençà que va començar l’alto-el-foc a l’octubre.
El bombardament més greu ha estat en una comissaria de policia del barri de Xeij Radwan, al nord-oest de la ciutat de Gaza, amb almenys set membres de les forces de seguretat internes del moviment islamista Hamàs i tres civils morts, segons que informen les agències palestines Sanad i Safa.
Una família palestina de set membres ha perdut la vida en un atac aeri israelià a la zona de desplaçats d’Al Mauasi, també de Sanad segons fonts locals.
Tres persones més han mort en un atac proper a una escola de la UNRWA, l’agència de l’ONU per als refugiats palestins, al barri de Naser de la ciutat de Gaza. Cinc persones més, entre les quals dos nens, han mort en un altre atac israelià a la cruïlla d’Abbas, a l’oest de la ciutat.
L’exèrcit d’Israel encara no ha fet declaracions sobre aquestes operacions, que ocorren enmig de l’alto-el-foc que va entrar en vigor a l’octubre. Hamàs acusa Israel d’incomplir-lo i l’exèrcit israelià diu que les milícies de Hamàs continuen actuant dins l’enclavament.
D’ençà del començament de l’alto-el-foc, Israel ha matat 509 persones i n’ha ferides 1.405. El balanç global des que va començar la guerra de Gaza l’octubre del 2023 és de 71.769 palestins morts i 171.483 ferits.