Nóos.- Roca afirma que la infanta Cristina veu “injusta” la condemna d’Urdangarin

  • "Ella va creure, creu i seguirà creient en la innocència del seu espòs"

VilaWeb
17.02.2017 - 14:06

“Ella va creure, creu i seguirà creient en la innocència del seu espòs”

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

L’advocat de la infanta Cristina, Miquel Roca, ha assegurat aquest divendres que ella veu “injusta” la condemna de sis anys i tres mesos de presó per al seu marit, Iñaki Urdangarin, encara que ha rebut amb satisfacció la notícia que la sentència del cas Nóos l’absol a ella mateixa de dos delictes fiscals com a cooperadora d’ell.

“Ella va creure, creu i seguirà creient en la innocència del seu espòs”, ha declarat els mitjans a les portes del seu despatx a Barcelona, acompanyat de Pau Molins, un dels advocats del despatx Molins&Silva, que en la pràctica s’han ocupat de la defensa i de qui ha destacat el seu treball.

Roca ha explicat que acabava de parlar per telèfon feia cinc minuts amb la infanta per traslladar-se la decisió del tribunal de l’Audiència de Palma: “L’ha rebut amb satisfacció, però vostès comprendran que, també, amb el disgust de compartir una condemna per al seu marit, que ella considera injusta”.

“IGUALS DAVANT LA LLEI”

L’advocat –un dels ‘pares’ de la Constitució– considera que aquesta sentència constata que “tots els ciutadans són iguals davant la Llei” i que la Justícia ha actuat amb plena independència.

“Si –els ciutadans– creien en la Justícia quan es feia asseure la Infanta al banc dels acusats, crec que que els ciutadans podran creuen en la Justícia quan l’absolen”, ha dit en preguntar-se-li si considera que la gent entendrà la fallada.

Sense al·ludir a ningú, Roca ha dit que ara és bon moment per “rectificar els seus comentaris” els qui van manifestar poc respecte per la presumpció d’innocència durant el procés, segons ell.

MANOS LIMPIAS

També ha parlat de Manos Limpias –l’acusació popular en el cas i l’única que mantenia l’acusació contra la Infanta, mentre que la Fiscalia no l’assenyalava a ella–: ha recordat que el tribunal condemna Manos Limpias a pagar costes, “la qual cosa vol dir fins a quin punt la sala ha considerat que la seva actuació no es corresponia” amb el que havia de fer.

Malgrat no ser condemnada per cap delicte, la Infanta sí ha estat considerada responsable com a partícip a títol lucratiu de part dels fons desviats pel seu marit, és a dir, que va gaudir d’ells malgrat no saber que eren il·lícits, per la qual cosa hauria de retornar 265.000 euros.

Roca ha explicat que al desembre del 2014 ja van dipositar en el jutjat una quantitat major, amb el que ara hauran de retornar-li a ella el restant.

NO RECORRERAN AL TS

El lletrat descarta recórrer al Tribunal Suprem (TS) per l’obligació d’afrontar el pagament d’aquesta responsabilitat civil, i no ha volgut valorar si el defensor d’Urdangarin, Mario Pascual Vives, hauria de recórrer la sentència, ni ha volgut fer valoracions sobre la condemna al marit de la infanta: “Li correspon al seu advocat”.

Roca considera demostrat amb la sentència que l’equip d’advocats que ha defensat a la Infanta tenia raó en defensar la seva innocència, i no ha dit com ho celebraran: “Una cosa com aquesta no se celebra. En la intimitat i res més”.

Tampoc ha volgut desvetllar si, després de la sentència, ha parlat per telèfon amb el rei emèrit, Joan Carles I, ja que forma part dels seus “actius confidencials i secrets”.

La decisió de l’Audiència de Palma absol la Infanta de dos delictes fiscals com a cooperadora del seu marit, mentre que s’imposa a Urdangarin sis anys i tres mesos de presó i una multa de 512.533 euros.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor