03.04.2017 - 10:40
MADRID, 3 (EUROPA PRESS)
Només el 9,3% dels clients de telefonia mòbil té contractada una tarifa amb més de 5Gb, segons el ‘I Estudi sobre Hàbits de Consum de Telefonia Mòbil’ a Espanya elaborat per Comparaiso, que recull que una de cada dues persones (50,7%) es decanta per plans d’entre 1,1 i 3Gb.
L’enquesta realitzada en els passats mesos de desembre i gener i publicada amb motiu del Dia Internacional del Telèfon Mòbil, recull que un 24,5% dels usuaris compta amb una tarifa amb 1Gb o menys de dades mòbils, mentre que un 15,5% té entre 3,1 GB i 5GB.
Per edats, les tarifes amb més de 3Gb predominen entre els menors de 40 anys, mentre que els majors de 50 prefereixen plans amb menys megues, com reflecteix que el 35,48% es decanta per 1 GB o menys i el 48,39 per les d’entre 1,1GB i 3GB.
Així mateix, un 45% dels usuaris afirma estar disposat a pagar més en la seva tarifa a canvi de no tenir permanència. D’aquests, el 33% assenyala que el compensaria per una quantitat igual o menor a tres euros, mentre que el 36% pagaria fins a sis euros i només un 16% pagaria més d’aquesta quantitat.
En el que a l’estalvi es refereix, nou de cada deu entrevistats canviaria de companyia si això comportés un estalvi mensual, sense amb prou feines diferències entre els diferents grups d’edat.
Respecte als motius per triar un proveïdor de telefonia, la qualitat i el preu s’erigeixen com els dos elements més rellevants, segons un 76,3% i un 74,6% dels entrevistats, respectivament. A continuació, un 59,1% dels usuaris van esmentar les prestacions, un 14,3% les promocions, un 13% les recomanacions i un 6,3% la popularitat.
WHATSAPP, L’ÚS MÉS FREQÜENT.
Per activitats, l’ocupació de l’aplicació de missatgeria instantània WhatsApp es presenta com l’ús freqüent pel 85,3% dels usuaris, al qual el segueix l’accés a Internet en general (77,3%) i les xarxes socials (67,3%).
Tanmateix, només el 13,9% dels participants en l’estudi esmenta les trucades com a ús principal del terminal, per la qual cosa es veuen superades fins i tot pels jocs, que és qualificat com un ús freqüent pel 20,1% dels enquestats.
D’altra banda, sis de cada deu entrevistats no considera útil tenir telèfon fix a casa. Per edats, els menors de 40 anys són els que menys interès mostren per aquest servei, mentre que, per contra, el 60,8% dels majors de 60 anys en valoren l’utilitat.