Netflix rescata l’última pel·lícula inacabada d’Orson Welles

  • L'obra que Orson Welles no va poder acabar a causa de la seva defunció el 1985, 'Al otro lado del viento', per fi serà completada gràcies a Netflix. La productora s'ha fet càrrec de la pel·lícula que aviat estarà a la disposició dels 90 milions de subscriptors de la plataforma.

VilaWeb
15.03.2017 - 12:48

MADRID, 15 Mar. (EUROPA PRESS)

L’obra que Orson Welles no va poder acabar a causa de la seva defunció el 1985, ‘Al otro lado del viento’, per fi serà completada gràcies a Netflix. La productora s’ha fet càrrec de la pel·lícula que aviat estarà a la disposició dels 90 milions de subscriptors de la plataforma.

‘Al otro lado del viento’ és una reconstrucció de la festa que té lloc a casa de Jake Hannaford –interpretat per John Huston–, un director de cinema incoformista, just abans de la seva mort. Welles empra la tècnica del collage per entremesclar les imatges de la pel·lícula en la qual Hannaford treballava abans de la seva defunció amb escenes de la vida real.

El repartiment compta amb una gran varietat d’estrelles de Hollywood. A més de John Huston, també apareixen Susan Strasberg, Lilli Palmer, Paul Stewart, Oja Kodar, i Dennis Hopper.

En un comunicat de Netflix, el seu cap de continguts Ted Sarandos ha declarat que “això és un regal al llegat d’un dels directors més genials de la història del cinema”. A més, Sarandos afegeix que com a fan i admirador del treball d’Orson Welles “això és un somni fet realitat”. “Cinèfils i entusiastes del cinema de tot el món podran experimentar la màgia d’Orson Welles una vegada més o per primera vegada”, assenyala.

Durant dècades han estat nombrosos els intents de treure endavant el projecte d’acabar ‘Al otro lado del viento’ però sempre s’han vist truncats. Els drets de la cinta han estat adquirits en diverses ocasions, però a causa de les diferències en la visió de com es devia reprendre la història –per fer justícia a Orson Welles–, no es va aconseguir arribar a bon port.

Finalment, el 2014 va haver-hi un gran avanç. Frank Marshall, productor de la cinta als anys vuitanta, es va reunir amb Filip Jan Rymsza i Peter Bogdanovich, actors en el film, van adquirir els drets sobre els 1.083 rotllos de pel·lícula de l’obra de Welles que es trobaven emmagatzemats a París i es van enviar a Los Angeles.

40 ANYS D’INTENTS

Però els plans financers van fracassar, i el nou equip de productors es va veure obligat a engegar un crowdfunding que finalment no va aconseguir els 2 milions que esperaven recaptar. El 2015 van anunciar que tenien un pla B: estaven conversant amb Netflix per rescatar la cinta.

Frank Marshall gairebé no pot creure que finalment el projecte hagi tirat endavant. En el comunicat emès per Netflix, Marshall afegeix que “després de 40 anys d’intentar-ho, estic molt agraït per la passió i perseverança de Netflix. Ens ha permès arribar a la sala de muntatge per acabar l’última obra d’Orson”.

Un nou projecte en el qual s’embarca Netflix, que segueix ampliant l’oferta de cintes originals en la seva plataforma. Al desembre d’aquest mateix any arribarà ‘Bright’ protagonitzada per Will Smith, i recentment la productora va adquirir per més de 120 milions de dòlars ‘The Irishman’ que dirigirà Martin Scorsese, que arribarà el 2019.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor