Netanyahu acusa Hamàs d’haver violat l’alto-el-foc i ordena d’atacar Gaza

  • Ministres de l’ala més dura del govern han pressionat Netanyahu perquè suspengui el compliment de l’acord i reactivi una operació militar total

VilaWeb
28.10.2025 - 17:34
Actualització: 28.10.2025 - 17:54

El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha ordenat a l’exèrcit israelià que executi “atacs immediats i poderosos” contra Gaza després d’acusar Hamàs d’haver vulnerat l’alto-el-foc pactat amb la mediació dels Estats Units. Ho ha anunciat la seva oficina després d’una reunió d’emergència amb els responsables de defensa.

 

Segons assegura el govern israelià, unitats militars d’Israel han rebut trets al sud de Gaza i Hamàs ha escenificat falsament la recuperació del cos d’un ostatge mort, retornant-ne restes que, segons Israel, ja havien estat localitzades i identificades l’any 2023. En un comunicat, el Ministeri d’Afers Exteriors israelià ha acusat Hamàs de “posar en perill l’alto-el-foc” i manipular la presència del Comitè Internacional de la Creu Roja.

La reacció de Netanyahu fa referència al retorn parcial de restes humanes d’Ofir Tzarfati, un ostatge assassinat durant l’atac del 7 d’octubre de 2023. El govern israelià sosté que Hamàs va enterrar i va desenterrar deliberadament el cos davant de la Creu Roja per simular-ne la troballa.

Ministres de l’ala més dura del govern han pressionat Netanyahu perquè suspengui el compliment de l’acord i reactivi una operació militar total. Alhora, alguns mitjans israelians han informat que Israel estudia moure la denominada “línia groga” i ocupar més territori de Gaza per incrementar la pressió sobre Hamàs.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor