20.03.2026 - 12:37
|
Actualització: 20.03.2026 - 13:00
El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, s’ha disculpat per unes declaracions en què citava Jesucrist i Genguis Kan en referència a l’ofensiva llançada conjuntament amb els Estats Units contra l’Iran. “No pretenia ofendre ningú”, ha subratllat.
Ahir Netanyahu va dir, citant l’historiador Will Durant: “La història demostra que, malauradament i tristament, Jesucrist no té avantatge sobre Genguis Kan.” I afegí: “Si ets prou fort, prou implacable i prou poderós, el mal vencerà el bé. L’agressió vencerà la moderació.”
NOW – Netanyahu: "Jesus Christ has no advantage over Genghis Khan. Because if you are strong enough, ruthless enough, powerful enough, evil will overcome good." pic.twitter.com/YkCiC65Skl
— Disclose.tv (@disclosetv) March 19, 2026
Arran de les crítiques per la comparació, especialment a les xarxes socials, Netanyahu ha dit que lamentava les “notícies falses” sobre la seva actitud envers els cristians: “A Israel, estan protegits i prosperen”, una afirmació que també havia estat objecte de crítiques anteriorment.
“Deixeu-me ser clar: no vaig denigrar Jesucrist en la meva conferència de premsa. Al contrari, vaig citar el gran historiador nord-americà Will Durant, fervent admirador de Jesucrist. Durant va afirmar que la moralitat per si sola no és suficient per a garantir la supervivència”, ha dit.
Netanyahu ha afegit: “Una civilització moralment superior pot caure igualment contra un enemic implacable si no té el poder necessari per a defensar-se”. En un comunicat publicat per la seva oficina a les xarxes socials ha dit: “No pretenia ofendre ningú.”
To the contrary, I cited the great American historian Will Durant. A fervent admirer of Jesus Christ, Durant stated that morality by itself is not enough to ensure survival.
— Prime Minister of Israel (@IsraeliPM) March 20, 2026

