La NASA es prepara per enviar a la Lluna quatre astronautes amb la missió Artemis II

  • El primer intent de llançament serà demà a les 18.24, hora local

VilaWeb
L'aeronau de la NASA (fotografia: EFE / Bill Ingalls).
31.03.2026 - 19:30
Actualització: 31.03.2026 - 20:24

La NASA ho té tot enllestit per activar la missió Artemis II, que portarà quatre astronautes a la Lluna durant deu dies. Serà una fita històrica i implicarà el retorn d’humans a l’entorn lunar després de més de mig segle d’ençà de les missions Apollo.

La tripulació està formada pels astronautes Reid Wiseman, Victor Glover i Christina Koch, juntament amb Jeremy Hansen, representant de l’Agència Espacial Canadenca.

El llançament és previst per a demà, primer d’abril, des del Centre Espacial Kennedy, a Florida (Estats Units), a bord del coet Space Launch System. Es podrà seguir en directe a partir de les 18.24, hora local (les 00.24, hora catalana). En cas que no es pugui enlairar en la primera data, hi ha oportunitats alternatives entre el 3 i el 7 d’abril, en diferents horaris.

Els quatre astronautes viatjaran a bord de la nau Orion, que serà la seva llar durant els deu dies de missió. Durant aquest temps, recorreran prop d’1,1 milions de quilòmetres. Viuran i treballaran al mòdul de tripulació,  i el mòdul de servei els proporcionarà recursos essencials, com ara aigua potable, oxigen i nitrogen.

El pla de vol preveu unes quantes òrbites al voltant de la Terra abans d’emprendre un trajecte de quatre dies cap a la Lluna. Després de sobrevolar el satèl·lit, la nau emprendrà el retorn cap a la Terra, i completarà així una missió clau per a preparar futures expedicions tripulades que podrien incloure un nou allunatge en les pròximes fases del programa Artemis.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor