Motor.- Isidre Esteve: “El meu somni és fer en cotxe el que vaig fer en moto”

  • El català es mostra ambiciós després de l'"èxit" del rendiment del 'coixí intel·ligent' en el passat Dakar

VilaWeb
27.01.2017 - 16:47

El català es mostra ambiciós després de l'”èxit” del rendiment del ‘coixí intel·ligent’ en el passat Dakar

MADRID, 27 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol Isidre Esteve ha afirmat que el seu somni és aconseguir en cotxes els mateixos resultats que va aconseguir en moto abans de la greu lesió medul·lar que li va produir un accident el 2007, tot i que ha confessat que és una cosa que “no és fàcil” i encara queda lluny, i també ha dit que vol ser encara més competitiu al Dakar del 2018.

“El meu somni és fer en cotxe el que vaig fer en moto. Que arribi el moment que pugui pertànyer a aquest grup de pilots que té opcions de guanyar alguna cosa, especials, d’estar aquí. Això no és fàcil, però treballem per a això”, ha manifestat en una entrevista concedida a Europa Press.

Isidre Esteve ha pogut tornar al Dakar, en què ha conclòs el 35 de la general, gràcies al revolucionari ‘coixí intel·ligent’, un projecte que va posar en marxa el 2011 des de la fundació que presideix per solucionar els problemes d’úlcera de pressió que li causaven les moltes hores al volant que passava en competició.

“El test final era el Dakar, la carrera més dura del món i en circumstàncies extremes. Era important demostrar que complia amb una sèrie de prestacions i em permetia tornar a competir sense preocupar-me del meu estat físic”, ha explicat sobre l’invent, un coixí amb electrovàlvules i el moviment del qual afavoreix la irrigació sanguínia per evitar les úlceres de pell que pateixen les persones amb lesions medul·lars.

Esteve va disputar el Dakar el 2009 i va tornar amb dues úlceres per pressió que el van deixar postrat al llit un any i mig. “Això no només significa que jo pugui tornar a competir sinó una millor qualitat de vida per a una sèrie de persones amb discapacitat. No em sento pioner. Fa molts anys que persones amb discapacitat estan competint, tot i que si en alguna cosa ens sentim pioners és a aportar una solució per evitar i prevenir les úlceres per pressió”, ha dit.

El lleidatà es felicita per l’impacte que ha tingut el ‘coixí’ en aquesta edició del Dakar, però en el pròxim espera parlar “de carrera, d’especials i de resultats”. “Per a això hem de tenir un millor cotxe, competir en més carreres internacionals per preparar el Dakar tan bé com es pugui. Estic convençut que això serà així: trobarem el cotxe, un calendari bo i ens divertirem. Segur.”, ha afirmat.

Sobre la fundació, preveu que el coixí intel·ligent estigui al mercat en el segon semestre del 2017, en diferents versions, i confia a afegir un ‘centre pont’ a Madrid als que ja té a Barcelona i Vigo. “Estem parlant amb persones de la Comunitat per obrir un centre a Madrid. Ens faria molta il·lusió”, ha admès.

“MARC HA REDIRIGIT EL RAL·LI A LA SEVA ESSÈNCIA”

Ha felicitat Marc Coma, director esportiu del Dakar, perquè, segons ell, amb el seu equip ha aconseguit “redirigir el ral·li a la seva essència”. “Hi ha hagut pista ràpida, dunes, fora pistes, herba de camell … El Dakar pren una bona direcció i crec que ha de fer un pas més, que és aportar a la carrera més superfícies de sorra”, ha apuntat.

La solució passaria perquè s’incorpori algun dels països veïns. “Del Dakar voldria més sorra i menys fang, tot i que sabem que es disputa en les dates que més plou a Bolívia i l’Argentina. Caldrà veure si es pot anar a Xile i el Perú i eliminar aquest risc de la pluja que porta a suspendre etapes”, ha subratllat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor