27.04.2017 - 16:05
Preveu recuperar el creixement en beneficis aquest 2017
BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)
MoraBanc ha tancat l’exercici 2016 amb un benefici net de 23 milions d’euros, un 34% menys respecte als 34,9 milions de guanys que va registrar l’any anterior, si bé es tracta d’una caiguda prevista pel banc andorrà i que respon el seu pla estratègic de transformació, que prioritza “fortes” inversions tecnològiques.
Així, les inversions escomeses s’han centrat en la nova banca digital, que ha rebut 5,5 milions; la transformació de l’organització amb un programa voluntari de prejubilacions, i en l’adaptació dels sistemes i processos del banc a les millors pràctiques i regulacions internacionals, ha informat en un comunicat aquest dijous.
Sobre la base d’aquest pla estratègic, MoraBanc preveu tornar al creixement de beneficis el 2017, i ja ha tancat el primer trimestre del present exercici amb un increment dels guanys superior al registrat el 2016.
El conseller delegat de MoraBanc, Pedro González Grau, ha destacat que els resultats del 2016 “són satisfactoris i previstos en el pla estratègic en un exercici marcat pel procés de transformació del banc que comporta fortes inversions”.
La ràtio de solvència del banc s’ha incrementat quatre punts, fins al 32,41%, sobre la base de la normativa andorrana, i fins a un 19,04% (CET1) segons els estàndards internacionals (Basilea III), mentre que la ràtio de liquiditat és del 62,81% (normativa andorrana) i se situa en 196% com a coeficient de liquiditat de Basilea III (LCR), superant els estàndards mínims.
El volum de recursos gestionats s’ha situat en 6.791 milions d’euros, amb una baixada del 4,5%, i la inversió creditícia total ha estat de 1.031 milions d’euros, de la qual destaca un increment del 4,8% en nous préstecs i crèdits a particulars per finançar els projectes personals, professionals i empresarials del país.
Quant al negoci internacional desenvolupat amb les seves filials de gestió de patrimonis Mora Wealth Management, en països com Suïssa i els Estats Units, va augmentar els seus recursos de clients un 43,6% el 2016.