12.04.2017 - 11:45
BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)
El degà del Col·legi de Biòlegs de Catalunya, Emili Fadurdo, ha mort aquest dimecres com a conseqüència d’una llarga malaltia, ha informat la institució en un comunicat.
Nascut el 1956, es va llicenciar en Ciències Biològiques a la Universitat de Barcelona (UB) i va obtenir una beca de l’Institut Municipal d’Investigacions Mèdiques per desenvolupar un estudi sobre el diagnòstic de la leishmaniosi.
Fadurdo va ser triat pel deganat del Col·legi de Biòlegs el 2010, després d’haver exercit com a vicedegà del 1998 al 2010, i va aconseguir la reelecció per a un segon període el 2014.
En el seu mandat, ha impulsat un pla estratègic per modernitzar el col·legi i acostar-lo als centres universitaris, i ha dinamitzat les comissions col·legials.
Casat i amb un fill, Fadurdo havia estat abans president en funcions de l’Associació Espanyola de Veterinaris Especialistes en Diagnòstic Laboratorial i membre de l’Associació Espanyola de Laboratoris Independents i del Clúster d’Aqüicultura.