Moody’s veu positiva la venda d’Abertis per a OHL

  • Diu que el grup encara té el repte de definir la seva nova estratègia i solucionar diversos projectes internacionals

VilaWeb
25.01.2017 - 17:25

Diu que el grup encara té el repte de definir la seva nova estratègia i solucionar diversos projectes internacionals

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

Moody’s considera “positiva” la venda per part d’OHL del 2,5% que li quedava a Abertis, si bé considera que el grup no aconseguirà una millora significativa en el seu endeutament amb recurs fins que no millori la marxa del seu negoci i reforci la seva posició de liquiditat.

Així ho indica la firma en un informe fet sobre l’operació, que no suposa cap modificació en la qualificació que actualment té assignada a la companyia, ‘Caa1’, un avaluació gairebé en la categoria de bons escombraries, que a més tenen perspectiva negativa.

Moody’s indica que la perspectiva, que deixa oberta la porta a eventuals noves rebaixes, reflecteix els “reptes” que el grup presidit per Juan Villar Mir afronta per dissenyar un nou pla estratègic “en un moment de debilitat en el seu negoci constructor”.

A més, apunta que encara no s’entreveu la superació dels problemes sorgits en diversos dels projectes internacionals i ha de millorar la generació de ‘flux de caixa’ amb els seus negocis tradicionals.

De moment, en la seva nota, l’agència de qualificació considera que la venda de la participació del 2,5% que li quedava en Abertis permetrà a OHL liquidar un préstec vinculat a aquesta participació i que exigia garanties addicionals en el cas d’una caiguda en l’acció de la companyia de concessions.

A més, OHL podrà reduir lleugerament (al voltant de 59 milions d’euros) el seu deute amb recurs, que a tancament del mes de setembre passat se situava en 972 milions d’euros, un import que més que duplica (+156%) el del tancament del 2015 i representa un 25% de l’endeutament total.

Moody’s destaca que les successives vendes d’accions d’Abertis que OHL ha estat realizant des de juny del 2016, fins sortir del seu capital, han contribuït a retallar aquest endeutament i eliminar riscos.

L’agència recorda que aquesta desinversió és paral·lela a la que OHL té actualment en marxa per vendre un conjunt d’actius per uns 300 milions amb la finalitat d’esmorteir l’impacte dels problemes en projectes internacionals.

En aquest sentit, la firma considera que, després de vendre part del projecte turístic de luxe ‘Mayakobá’ de Mèxic, el “més valuós” segons la seva opinió, la venda d’una participació en el Projecte Canalejas de Madrid “tarda més temps del que es preveia inicialment”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor