Millet.- Un ex-assessor fiscal del Palau diu que va caure “en el parany” de Millet per guanyar bonus

  • Assegura que Millet i Montull van falsificar documents per atorgar-se un milió anual

VilaWeb
16.03.2017 - 12:55

Assegura que Millet i Montull van falsificar documents per atorgar-se un milió anual

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

Raimon Bergós, ex-assessor fiscal del Palau de la Música i exsecretari del patronat de la Fundació Orfeó Català-Palau, ha assegurat aquest dijous en el judici que els exdirigents de la institució Fèlix Millet i Jordi Montull van falsificar documents per adjudicar-se un bonus anual d’un milió d’euros, i que ell “va caure en el parany” en creure-se’ls.

L’advocat Bergós està acusat d’un delicte continuat de falsedat en document mercantil i el fiscal demana per a ell tres anys de presó perquè –entre d’altres coses– suposadament va ajudar a fer factures falses per justificar les grans sortides de diners del Palau en bitllets de 500, que van motivar una investigació de l’Agència Tributària el 2007.

Els acusats Millet i Montull van admetre en el judici que es van adjudicar il·legalment sous milionaris que van arribar a ser d’un milió d’euros anual: 200.000 per a Montull i 800.000 per a Millet, que va reconèixer haver-se equivocat i va demanar perdó.

Bergós ha admès que, com a secretari del patronat, va redactar un certificat emparant aquests ‘bonus’ a petició de l’ex-directora financera i acusada Gemma Montull, qui li va enviar la documentació que suposadament emparava aquesta decisió; concretament, una fotocòpia del llibre d’actes en la qual es recollia un acord del patronat sobre aquest tema.

HI VAN AFEGIR UNA “BOTIFARRA”

Raimon Bergós ha declarat que aquesta manipulació es va fer de forma perversa introduint una “botifarra” en el llibre d’actes, i que això el va fer caure en el parany i creure que estava emparat legalment.

En insistir-li el fiscal en si no va sospitar res malgrat ser secretari del patronat, ha argumentat que Millet es trobava “a dalt de tot de la piràmide social”, per la qual cosa no podia ni imaginar-se que li estaven enviant documentació falsa per emparar aquests sous.

Ha titllat d'”absolutament fals” l’argument del fiscal Emilio Sánchez Ulled que va ajudar a fer factures falses per justificar la sortida de bitllets de 500 des del Palau durant la petició d’informació de l’Oficina d’Investigació del Frau (Onif) de l’Agència Tributària; concretament d’1,7 milions de la Fundació i 600.000 euros de l’Associació Orfeó Català-Palau de la Música.

Ha explicat que, en saber que Hisenda els estava investigant, Millet li va dir que “volia arribar a un acord al més alt nivell” amb l’Agència Tributària i que li va demanar directament si coneixia ningú que els pogués ajudar, a la qual cosa Bergós li va dir que no, segons la seva versió.

FUNDACIÓ D’ÀNGEL COLOM

Bergós ha confirmat que va ser ell qui va redactar a posteriori un conveni entre la Fundació del Palau i la Fundació Espai Catalunya d’Àngel Colom –que va comportar que percebés 75.000 euros l’any 2000– quan Hisenda va demanar una justificació d’alguns convenis del Palau durant una inspecció el 2004.

Ha indicat que aquest conveni no existia per escrit sinó que va ser acordat de manera oral entre Millet i Colom, i que ell es va limitar a recopilar la informació que li va proporcionar Jordi Montull per “reconstruir una realitat material” perquè després la signessin els implicats.

Ha sostingut que era un conveni per fer pedagogia de la cultura catalana en les noves migracions i que es va creure que la informació que li van proporcionar els acusats era certa basant-se en una “relació de confiança”, malgrat que el fiscal sosté que aquests fons no es van aplicar al que deia el conveni sinó a saldar deutes de l’extint Partit per la Independència.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor