19.03.2017 - 19:51
Compareixerà un representant legal de CDC pel suposat benefici de desviaments de fons
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
Les esposes de l’expresident del Palau de la Música Fèlix Millet i de qui era la seva mà dreta, Jordi Montull, declararan en el judici entre dilluns i dimarts com a responsables civils a títol lucratiu per haver-se beneficiat de milers d’euros del desfalc de la institució cultural que van proveir els seus marits.
Marta Vallès, dona de Millet, i Mercedes Mir, parella de Montull, es van beneficiar de milers d’euros: de les retirades en efectiu dels seus marits de les arques del Palau, d’obres en les seves residències familiars a compte de la institució i de les quantioses despeses de viatges personals a l’estranger que van sufragar també amb diners desviats.
La previsió és que les dues esposes declarin aquest dilluns després d’haver estat citades personalment –estan obligades a fer-ho com a responsables civils a títol lucratiu–, però no hauran de ser presents a la resta del judici que s’allargarà fins al juny, han explicat a Europa Press fonts judicials.
A més de Vallès i Mir, hauran de declarar, entre dilluns i dimarts, les dues filles de Millet: el seu casament es va pagar amb fons del Palau de la Música.
També ho farà un representant legal de CDC, ja que el partit està acusat a la causa com a responsable civil a títol lucratiu per suposadament haver-se beneficiat de desviaments de diners; també està processat l’extresorer de la formació Daniel Osàcar, que ja va declarar com acusat.
L’extinta formació política, ara refundada sota les sigles de PDeCAT, està acusada d’haver-se finançat il·legalment a través del Palau de la Música: suposadament rebia comissions il·legals de Ferrovial –a canvi d’adjudicar-se-li obres públiques des d’institucions que dominava el partit– i que eren disfressades per la institució cultural.
Aquests i altres responsables civils declararan entre dilluns i dimarts, després que dijous concloguessin els interrogatoris als 15 processaments en la causa –els acusats al principi eren 16, però es van retirar els càrrecs contra un dels empresaris a l’inici del judici per haver prescrit–.
CONFESSIONS DE MILLET-MONTULL
Tant Millet, com Montull i la seva filla Gemma Montull –exdirectora financera del Palau– van assegurar a les seves declaracions com acusats que la institució es va usar també per fer arribar a CDC comissionis il·legals, la qual cosa va ser negat tant per l’extresorer convergent com pels dos exresponsables de Ferrovial encausats.
La previsió és que entre dilluns i dimarts compareguin els responsables civils i que dimecres comencin els testimonis, les declaracions dels quals s’allargaran durant les properes setmanes.