Més de la meitat de la militància d’ERC a Girona impulsa una moció de censura contra l’executiva local

  • Els promotors volen obrir una nova etapa per a reforçar el projecte, amb el rerefons de l’elecció de Marc Puigtió com a candidat a la batllia

VilaWeb
29.01.2026 - 17:27
Actualització: 29.01.2026 - 18:18

Més de la meitat dels militants d’Esquerra Republicana de Catalunya a Girona han subscrit una moció de censura contra l’executiva local. Els impulsors asseguren que cal obrir una nova etapa per a reforçar el projecte a la ciutat. Al darrere hi ha l’elecció, molt ajustada, de Marc Puigtió com a candidat a la batllia a les municipals del 2027.

La moció ja s’ha presentat a la direcció nacional i va acompanyada de seixanta avals, el 56,07% de la militància local amb dret de vot. Si tira endavant, Salva Romero serà el nou president.

En el procés de primàries de fa pocs mesos Puigtió, ex-batlle de Sant Julià de Ramis (Gironès), es va imposar per la mínima a Àdam Manyé: 28 vots a 27. Aquell procés va estar marcat per una butlleta declarada nul·la i per fortes discrepàncies internes, fins al punt que el resultat es va acabar resolent a la comissió de garanties del partit, que al novembre va desestimar les al·legacions dels crítics i va confirmar Puigtió com a candidat.

Aquelles primàries van deixar tocada l’executiva local, dividida entre partidaris de Manyé i de Puigtió, que ja ha deixat clar que no té intenció de presentar-se a les eleccions amb la sigla d’ERC, sinó amb el Moviment Gironí. D’ençà del setembre del 2023, l’executiva local és encapçalada per Joan Sibill com a president i Anna Costa com a secretària general.

La moció de censura s’acompanya de 70 avals dels 107 militants amb dret de vot de la secció local de Girona. Segons els estatuts del partit, aquesta majoria permet que el procés tiri endavant. Els promotors subratllen que l’objectiu és reforçar l’organització, sumar energies i dotar el projecte polític a la ciutat de l’estructura necessària per a afrontar amb garanties els desafiaments del present i del futur.

Insisteixen que fan el pas amb un esperit constructiu i propositiu i que la voluntat és d’enfortir el partit i “acompanyar el projecte elegit a les darreres primàries”. En aquest sentit, defensen que la proposta de nova executiva s’inscriu en una dinàmica natural i necessària, amb la voluntat que sigui plural, preparada i arrenglerada amb el moment actual de la militància i amb el projecte polític per a Girona que encapçala Puigtió.

Tot i valorar la feina feta per la direcció local actual, els impulsors consideren que és moment de començar una nova etapa, amb voluntat de sumar, treballar en equip i allargar la mà a tota la militància per a enfortir el projecte col·lectiu a la ciutat.

Candidatura paritària

La proposta de nova executiva que acompanya la moció inclou militants que ja formen part de la secció local. A més de Romero com a president, l’actual secretària de Política Municipal i ex-regidora de Girona Annabel Moya serà la nova secretària general.

La candidatura, paritària, incorpora Esther Fanyanàs com a secretària d’igualtat i feminismes i crea una nova secretaria, la de barris i gent gran, que assumirà Montse Mateu. També s’hi afegeix Gregori Martínez, que s’encarregarà d’organització i política municipal i que ja havia format part d’executives anteriors.

Una vegada presentada la moció a la direcció nacional, la cúpula d’ERC haurà de fixar dia i hora perquè la militància la voti. Segons els procediments establerts, la convocatòria s’ha de fer els dies vinents.

A les darreres eleccions internes, el setembre del 2023, la candidatura encapçalada per Sibill va rebre 21 vots a favor, cap en contra i un vot en blanc.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor