Mèxic.- Milers de mexicans tornen a prendre els carrers contra el ‘gasolinazo’

  • Milers de mexicans van tornar a sortir aquest dilluns al carrer per protestar contra la pujada del preu dels combustibles coneguda com el 'gasolinazo' i que va entrar en vigor l'1 de gener. La marxa més important es va produir a la capital, entre l'Ángel de la Independencia i el Zócalo.

VilaWeb
10.01.2017 - 09:41

MÈXIC DF, 10 (EUROPA PRESS)

Milers de mexicans van tornar a sortir aquest dilluns al carrer per protestar contra la pujada del preu dels combustibles coneguda com el ‘gasolinazo’ i que va entrar en vigor l’1 de gener. La marxa més important es va produir a la capital, entre l’Ángel de la Independencia i el Zócalo.

Els manifestants, que van ser convocats per les xarxes socials, van mostrar pancartes i corejar consignes contra el president del país, Enrique Peña Nieto, a qui responsabilitzen directament de la pujada del preu dels combustibles, estimada al 20%.

En la mobilització hi van participar estudiants universitaris, transportistes, ciutadans sense filiació partidista i organitzacions gremials i polítiques, informa el diari mexicà ‘La Jornada’ en la seva edició digital.

La demanda és que Peña Nieto faci marxa enrere sobre l’Impost Especial sobre Productes i Serveis (IEPS), l’anomenat ‘gasolinazo’, i que la seva administració trobi noves formes per recuperar aquest finançament que no sigui a partir de les butxaques de la ciutadania.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor