El metro de València recuperarà el tram entre la plaça d’Espanya i València Sud el 18 de febrer

  • Mus anuncia l'arribada de les línies 1, 2 i 7 a l'estació de València Sud i preveu que tota la xarxa funcioni abans de l'estiu

VilaWeb
11.02.2025 - 19:35
Actualització: 12.02.2025 - 13:15
00:00
00:00

Metrovalència recuperarà dimarts vinent, 18 de febrer, la freqüència habitual dels trens, que havia estat reduïda arran dels danys causats per la gota freda a estacions, vies i altres infrastructures de la xarxa. L’horari normal es reprendrà quan els combois de les línies 1, procedents de Bétera i Seminari, els de la 2, des de Llíria i Paterna, i els de la 7, de Marítim, arribin a l’estació de València Sud, una de les més afectades per les inundacions.

Els trens de les línies que passen per València Sud des de Castelló, en el cas de la 1, i des de Torrent Avinguda, en el de la 2 i la 7, encara no hi podran arribar perquè continuen les tasques de recuperació de les vies i infrastructures. Aquests trajectes es mantindran en autobús fins a València, tot i que, a partir de dimarts, entrarà en servei el nou intercanviador autobús-metro de València Sud.

Així ho ha explicat el conseller de Medi Ambient, Infrastructures i Territori, Vicente Martínez Mus, durant una visita a l’estació de València Sud. Ha assenyalat que preveuen que “abans de l’estiu” la xarxa de Metrovalència torni a ser operativa al complet, un cop resolts els danys de la gota freda. Martínez Mus ha dit que és el primer pas de la fase definitiva de la recuperació de la xarxa de metro i tramvia. “Amb això, recuperem el cent per cent de la freqüència habitual, que encara no estava restablerta”, ha afegit, tot indicant que, a partir de dimarts, es recuperaran les freqüències de 15 minuts.

Amb l’arribada de les línies 1, 2 i 7 a València Sud, els recorreguts de la 1 i la 2 s’ampliaran en cinc estacions, ja que fins ara només arribaven a plaça d’Espanya, i el de la 7 en una, perquè fins ara acabava a Sant Isidre.

Martínez Mus ha assegurat que això permetrà també millorar i racionalitzar el servei d’autobusos llançadora des de Picanya, Paiporta, Torrent i la Ribera. Els autobusos de Picanya i Paiporta arribaran a l’aparcament de l’estació, mentre que els de Torrent es dirigiran a l’estació de Safranar i els de Picassent i la Ribera, a l’antiga estació de Jesús. “Això ha de millorar substancialment tot el servei de llançadores” per als municipis que encara no tindran metro, ha remarcat el conseller, que ha subratllat que aquest pas s’emmarca en les obres de recuperació, amb una inversió de més de 100 milions d’euros.

Pressió per a tenir la xarxa a punt per a Falles

Martínez Mus ha agraït l’esforç dels treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i de les empreses implicades en les obres de recuperació. Ha dit que l’objectiu és que la xarxa estigui totalment restablerta abans de l’estiu, però que voldria que fos abans. També ha remarcat que cal reconstruir vies, catenàries i estacions, unes obres que depenen de l’arribada de materials de diverses tipologies.

Pel que fa a la capacitat del servei durant les Falles, Mus ha assegurat que “des de València Sud cap a la resta de la xarxa hi haurà el mateix dispositiu de cada any”. “Posarem tots els recursos necessaris perquè els usuaris dels municipis on encara no hi ha servei de metro tinguin el mínim perjudici possible”, ha conclòs.

El conseller ha detallat que també es treballa per a recuperar les instal·lacions de València Sud, on hi havia el centre de comandament, devastat per la gota freda. Mentrestant, aquest servei s’ha traslladat a Machado fins que se’n pugui habilitar un de nou.

Els treballs de renovació d’aquesta estació tenen un pressupost de prop de 20 milions d’euros i afecten vuit vies de circulació en servei i vint de caràcter auxiliar. En total, es renovaran 10.000 metres de via. A més, s’han destinat 11 milions d’euros a la reposició i reparació de les instal·lacions de seguretat ferroviària i protecció automàtica de trens en el tram Sant Isidre-Torrent.

Amb la recuperació del servei a València Sud, Metrovalència tindrà 127 estacions i parades operatives, en espera d’incorporar les 20 del tram Paiporta-Castelló. Fins ara, FGV ha adjudicat 38 contractes d’emergència per un total de 113 milions d’euros per reconstruir les infrastructures danyades per la gota freda.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
Fer-me'n subscriptor